رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به عمر ۱۳ ساله تاکسی‌های شهر کرمانشاه گفت: در حال حاضر پنج هزار تاکسی فرسوده داریم که باید از رده خارج شوند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 13 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رضا دوستی با اشاره به فعالیت هفت هزار تاکسی در شهر کرمانشاه گفت: این تعداد، تاکسی‌های با پلاک "ت" هستند که بصورت گردشی و مسیری فعالیت دارند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه گفت: بر اساس استانداردها باید به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت یک تاکسی فعال وجود داشته باشد، اما در شهر کرمانشاه بنابه دلایلی هفت هزار تاکسی موجود برای جابجایی مسافران جوابگو است.

دوستی گفت: در حال حاضر با راه اندازی مطب پزشکان و بازار روزها در شهرک‌های حاشیه ای کرمانشاه، تردد به مرکز شهر کمتر شده و همین امر موجب شده میزان سفرهای درون شهری با تاکسی کاهش یابد.

وی افزود: از طرفی تاکسی های اینترنتی هم در سطح شهر کرمانشاه فعالیت بسیاری دارند که بخشی از جابجایی سفرهای درون شهری را برعهده گرفته اند و با توجه به این مسائل همین تاکسی های موجود جوابگوی نیاز شهر است.

به گفته رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در حال حاضر روزانه ۵۰۰ هزار سفر درون شهری با تاکسی انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی بالای تاکسی های شهر کرمانشاه گفت: از هفت هزار تاکسی موجود، حدود پنج هزار دستگاه آن فرسوده است و نیاز جدی به نوسازی ناوگان داریم.

دوستی گفت: تاکسی ها باید بعد از ۱۰ سال کار از گردونه خارج شوند، اما در حال حاضر میانگین عمر تاکسی های کرمانشاه ۱۳ سال است و بخش اعظم آنها باید از رده خارج شده و با تاکسی های نو جایگزین شوند.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت: در چند سال اخیر طرح های اجرای شده در این زمینه بصورت نقدی بود، بطور مثال یک راننده تاکسی باید ۳۰۰ میلیون تومان نقدا برای خرید تاکسی جدید هزینه می کرد که این امر برای عمده رانندگان میسر نبود.

وی تاکید کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی به طرح هایی نیاز داریم که پرداخت تسهیلات با اقساط بلندمدت داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار