معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 03 December 2023

تابناک خوزستان: میثم آذرسا بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد مسکونی در خوزستان در حال ساخت که از پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: بیش از ۲۸۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود که ساخت ۹۰ هزار واحد آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و مابقی در قالب ودیعه مسکن است.

آذرسا ادامه داد: ساخت۱۰ هزار واحد مسکونی نیز بر عهده ستاد مشترک برای متقاضیان نظامی بوده و ۴۵ هزار واحد نیز بر عهده شهرهای جدید استان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تعهد دولت در خصوص آماده‌سازی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: حدود یک ششم از مناقصات این طرح‌ها انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

بر اساس این گزارش سهم شهر اهواز از نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار واحد بر آورد شده که بخش عمده‌ای از این واحدها مربوط به مسکن حمایتی است.

تاکنون زمین لازم برای ساخت هشت هزار واحد مسکن حمایتی، پنج هزار واحد مسکن خودمالکی و ۲ هزار واحد مسکن بافت فرسوده در اهواز تامین شده و در مرحله واگذاری هستند همچنین به زودی کار ساخت ۲۰ هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد.

طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرایی شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار