امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:در انتخابات پیش رو لازم و ضروری است که افراد، اصلح، شایسته و دین‌باور برای حضور در صحن مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 01 December 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در ارومیه اظهار کرد: صدقه دادن و بخشش مال در دین اسلام و در زندگی اجتماعی دارای ارزش‌های بسیار زیادی است.

وی افزود: در کلام الهی به موضوع انفاق و بخشش و صدقه توجه ویژه‌ای‌ شده و پرداخت صدقات را از اصول نیکی‌ها و اساس کارهای شایسته اعلام می‌دارد.

امام جمعه ارومیه افزود: پرداخت زکات از صدقات واجب است و هر مسلمانی وظیفه دارد خمس مال خود را پرداخت کند. هر فردی خمس مال خود را پرداخت کند خداوند به زندگی و مال ن فرد برکت عنایت می‌کند.

وی در ادامه به مباحث خانه و خانواده نیز اشاره و عنوان کرد: اعضای خانواده‌ها باید در زندگی سازگاری داشته باشند و زن و مرد باید در زندگی با یکدیگر مدارا کنند تا از بروز مشکلات خانوادگی جلوگیری شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: مسئله غزه نباید در جهان به فراموشی سپرده شود و مردم دنیا همواره باید از مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمایت کنند.

وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی افزود: به لطف خداوند متعال امروز نیروی دریایی ایران در سطح دنیا از قدرت عظیمی و شایسته‌ای برخوردار است.

وی گفت: دهم آذرماه روز مجلس و روز شهادت شهید آیت‌الله مدرس است که در سال ۱۳۱۶ به شهادت رسیدند.

وی افزود: شجاعت و درایت آیت الله مدرس الگوی به تمام معنا است، ایشان هیچ گاه در راه انقلاب پشیمان نشدند و با دلسوزی و جسارت به مبارزه با استعمار پرداختند.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند و شجاعت و جسارت ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه به انتخابات پیش‌رو اشاره و عنوان کرد: مردم باید در انتخابات افراد صالح، شایسته، دین‌باور و کارآمد را انتخاب کنند و در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشند.

وی گفت: مجلس، مسئله مهمی است و نمایندگان مجلس قدرت زیادی در مسئله بسیار مهم قانون گذاری و نظارت در دست دارند و این موضوع شوخی بردار نیست.

حجت‌الاسلام قریشی به توطئه های همیشگی دشمنان اشاره کرد و گفت: در مسئله انتخابات دشمنان همیشه در تلاش هستند تا حضور مردم را کم‌رنگ جلوه دهند اما مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح، نقشه دشمنان را نقشه برآب می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ۱۲ آذر ماه هم روز تصویب قانون اساسی در کشورمان است، هیچ قانون اساسی در هیچ کجای دنیا به اندازه قانون اساسی کشور ما کامل نیست.

وی در ادامه به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: هر کسی تفکر بسیجی داشته باشد بسیجی است و بسیجیان در مملکت ما وظیفه دارند تمامی خطرات و مشکلات را حفظ و با این مسائل مقابله کنند.

وی افزود: مردم و دولتمردان باید در کنار یکدیگر از تفکر بسیجی برخوردار بوده و با بصیرت افزایی و آگاهی در صحنه حاضر باشند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: رهبری توصیه های ارزنده‌ای برای بسیجیان داشته و فرمودند: تفکر بسیجی باید در میدان باشد، بسیجیان نباید در انجام کارهای بزرگ احساس عجز و ناتوانی کنند، و کارهای پرمحتوا انجام دهند و از دو قطبی بودن پرهیز کنند.

وی به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز اشاره و افزود: روز دانشجو، روز استکبار ستیزی است و رهبری در این خصوص می‌فرمایند: روز دانشجو برای آن دسته از دانشجویانی است که با آمریکا و استکبار مبارزه می‌کنند و دانشجویان نیز باید به توصیه های رهبری توجه و عمل نمایند.

امام جمعه ارومیه به روزهای پایانی سال و اقداماتی که باید از امروز برای روزهای پایانی سال اندیشیده شود اشاره و تصریح کرد: مدیران باید از امروز برای روزهای پایانی سال و تامین نیازهای مردم در بازار چاره اندیشی کنند.
وی افزود: متاسفانه مدتی است که در ارومیه شاهد تشکیل صف‌های طولانی خرید گوشت مرغ هستیم که این موضوع قابل قبول نیست و مدیران مربوطه باید پیش از بروز چنین مشکلی چاره اندیشی و تدبیر می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی افزود: مدیران و مسئولان باید وظیفه خود را بدانند و کم کار نکنند و پیش از بروز مشکلی پیش‌بینی های لازم را از قبل داشته و برای جلوگیری از مشکلات معیشتی مردم تدبیر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار