«کیش» به عنوان یک مقصد مطلوب گردشگری از فضای شهری آراسته و زیبایی برخوردار است که همین امر یک جاذبه کردشگری نیز برای این جزیره محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵ 27 November 2023

به گزارش تابناک جزیره، فضای سبز و گل‌های زیبا، معابر تمیز و آراستگی محیط شهری از مهم‌ترین مولفه‌های است که با نام کیش عجین شده و خاطره‌های به یاد ماندنی برای مسافران ساخته است.

اما با وجود تلاش‌های شبانه روزی برای ارتقای زیبایی شهری در کیش، متاسفانه هر از گاهی تصاویری از چرای دام و طیور در میادین و فضا‌های عمومی، نه تنها چهره زیبای این جزیره را مخدوش می‌کند، بلکه همان فضای سبزی که سالانه بودجه بالایی برای آن اختصاص می‌یابد را عملا تخریب می‌کند.

در همین راستا ائمه جمعه وقت جزیره کیش بار‌ها نسبت به حضور دام‌ها در میادین و آسیب به فضای شهری تذکر داده و جلسات مختلفی برای چاره اندیشی جهت مقابله با این معضل برگزار شده است که نقش بسزایی در کاهش آن داشته، اما همچنان هر از گاهی شاهد تکرار آن هستیم.

هرچند در صورت مشاهده، با عاملین این معضل برخورد‌هایی نیز صورت می‌گیرد، لیکن بی تردید رصد شبانه روزی تمام نقاط شهری مقدور نیست؛ در همین راستا ضروری است تا شهروندان برای تغذیه حیوانات اهلی خود از روش‌های مناسبی بهره گیرند.

سالانه هزینه چشم گیری برای جبران خسارت ناشی از چرای دام در فضای سبز شهری هزینه می‌شود و این درحالیست که با کمی احساس مسوولیت می‌توان هزینه آن را برای آبادانی و سرسبزی بخش‌های دیگری در این جزیره زیبا هزینه کرد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار