معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دوبانده شدن محور سربیشه- نهبندان اولویت اول خراسان جنوبی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 26 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در جلسه‌ای که با توجه به حوادث اخیر جاده‌ای و مطالبات مردم شهرستان در ارتباط با دوبانده شدن محور سربیشه- نهبندان و جلوگیری از قاچاق سوخت برگزار شده بود؛ ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه اخیر که فوت ۵ نفر از شهروندان را به همراه داشت؛ اظهار داشت: در بحث قاچاق سوخت در استان بیش از ۲۰ برنامه، تدوین و اجرایی شده تا حداقل موضوع قاچاق سوخت در سطح محور‌های خراسان جنوبی فروکش کرده و کاهش یابد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه سوخت‌کشی و قاچاق سوخت به معنای بمب متحرک است، تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش قاچاق سوخت، تأمین شغل و ایجاد اشتغال است که برنامه و تلاش دولت و مجموعه استانداری در شهرستان‌ها فراهم کردن زیرساخت‌ها در این زمینه است.

عباس‌زاده افزود: تأمین زیرساخت‌های اساسی همانند برق، آب، گاز و جاده با جدیت در دستور کار است تا بتوانیم در شهرستان هایی، چون سربیشه که از مزیت معادن و بازارچه مرزی برخوردار است، سرمایه‌گذار جذب کنیم و با ایجاد کارگاه و کارخانه در راستای تولید شغل گام‌های خوبی برداریم.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در بحث قاچاق سوخت نیز می‌تواند در بحث فروکش کردن موضوع سوخت‌کشی و قاچاق سوخت مؤثر واقع شود.

معاون استاندار تأکید کرد: بدانیم و مطلع باشیم که همه آحاد جامعه از نیرو‌های نظامی و انتظامی گرفته تا مردم عادی از قضیه قاچاق سوحت ضربه خورده و خسارت دیده اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه دو بانده شدن محور سربیشه- نهبندان مطالبه و درخواست به حق مردم این شهرستان‌ها ست، گفت: دوبانده سازی این محور از گذشته در دستور کار دولت مردان در استان بوده و هم‌اکنون جزو اولویت‌های اول ماست و ان شاء الله قطعه قطعه برنامه‌ریزی و به پیمانکار واگذار و سپس زیر بار ترافیک خواهد رفت تا در کاهش حوادث جاده‌ای نیز مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۵۰ کیلومتر دوبانده سازی جاده‌های استان را درست اقدام داریم، اظهار داشت: از این میزان ۲۷۰ کیلومتر افتتاح و ۱۲۰ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برادری می‌رسد.

معاون استاندار ادامه داد: خراسان جنوبی طی دو سال گذشته (دولت سیزدهم) در بحث دوبانده‌سازی جاده‌ها در سطح کشور مقام نخست را داشته است.

عباس زاده یادآور شد: طی دو سال دولت سیزهم ۴ هزار هکتار زمین را در سطح استان برای نهضت ملی مسکن به محدوده قانونی شهر‌ها اضافه کردیم که این یک اقدام بی‌سابقه بوده تا تمامی مردم صاحب خانه شوند.

وی از گازدار شد ۹۹/۸ درصد روستا‌ها و شهر‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طی این دوسال دولت مردمی ۵۳۳ روستای استان را گازرسانی کردیم.

معاون استاندار به اجرای طرح راه آهن شرق کشور و انتقال خط لوله گاز دشتک به نهبندان به عنوان دو ابر پروژه در حال اجرا اشاره کرد و افزود: این حجم و میزان کار و عملیات زیرساختی فقط و فقط برای رفع محرومیت و فراهم آوردن زیرساخت‌ها به منظور توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها و استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: در این دولت طرح توسعه نهبندان و سربیشه که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده بازنگری مجدد شد و فقط در بحث راه‌های روستایی این دو شهرستان بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است؛ معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار، امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار سربیشه، جمعی از مدیران کل استانی، تنی چند از مدیران اجرایی شهرستان و خانواده‌های داغدار حادثه اخیر محور سربیشه به نهبندان در این جلسه که در مسجد امام حسن (ع) سربیشه برگزار شد، حضور داشتند و دو بانده شدن محور سربیشه به نهبندان و اتخاذ راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از قاچاق سوخت از مهم‌ترین مطالبات و درخواست‌های آنان مطالبه‌گران و خانواده‌های داغدار بود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار