مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به روند پرشتاب تولید و بالندگی صنعت دانش بنیان استان اعلام کرد: هر چند بانکهای دولتی در حد توان با تولید البرز همراه هستند اما عملکرد بانکهای خصوصی در این بخش ضعیف است.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 25 November 2023

همکاری ضعیف بانک‌ها با تولیدکنندگان!!

به گزارش «تابناک البرز» محمد انصاری با بیان اینکه اکنون ۲۹ بانک شامل سه بانک دولتی،‌ چهار بانک دولتی تخصصی،‌۱۸ بانک خصوصی و چهار بانک دولتی - خصوصی در استان البرز داریم،افزود: سرجمع این بانک ها منابع در اختیارشان به عددی حدود ۱۶۵ همت رسیده است .

وی ادامه داد: این درحالی است که امسال میزان تسهیلات پرداختی به صنایع استان به حدود ۷۵ همت رسیده است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت البرز گفت : هر بانکی موظف است بر اساس آیین نامه های بانک مرکزی ۵۰ درصد منابع در اختیار را در قالب تسهیلات برای استان هزینه کند؛ این عدد در برخی بانک های خصوصی ضعیف و جای نقد دارد که در جلسات اقتصادی استان این موضوع مطرح شده و استاندار البرز هم در این زمینه تذکر داده اند.

وی ادامه داد: در نشستی که به تازگی با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری البرز در وزارت کشور داشتیم چالش های موجود در این بخش منتقل شده است؛ با این وضعیت رتبه البرز به لحاظ تسهیلات بانکی بخش تولید در سطح کشور خوب نیست و باید بابرنامه ریزی و همکاری بانک های خصوصی ارتقا یابد.

انصاری تاکید کرد: صنایع البرز در حوزه سرمایه در گردش بالای ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازدارند؛ حدود ۸۴۹ واحد صنعتی البرز درخواست تسهیلات برای سرمایه در گردش ارائه کرده اند.

مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت البرز گفت : امیدواریم تسهیلات تبصره ۱۸ سال جاری که هنوز ابلاغ نشده عدد خوبی باشد تا بتوان بخشی از مشکلات نقدینگی واحد های صنعتی استان را پوشش بدهیم .

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه تامین تسهیلات داریم بحث تسهیلات سرمایه ای است که در سطح کشور ضعیف عمل می کنند و شبکه بانکی علاقه مندی خاصی برای ارائه تسهیلات سرمایه ای از خود نشان نمی دهد.

این مسوول ادامه داد : این عملکرد در حوزه استان البرز بیشتر از ۱۰ درصد نبوده است و مدیران بانک های استان با آنها نشست های متعددی که داشتیم برخی از بانک ها حرکت های خوبی شروع کردند.

وی تاکید کرد: صنعت البرز به سمت دانش بنیان حرکت می کند و برای تجاری سازی ایده های استارتاپی الان در مرحله ای هستیم که طرح های دانش بنیان با اولویت ویژه و سایر طرح های بالای ۷۰ درصد با تزریق تسهیلات سرمایه ثابتی را جلو ببریم و انجام دهیم .

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان البرز در عین حال اعلام کرد: میزان تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان از فروردین تا پایان مهرماه امسال ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد؛ دراین مدت وام های اعطایی به لحاظ تعداد، ۱.۵ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

انصاری افزود: در مجموع طی این مدت ۲۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه خطوط تولید ، تامین مواد اولیه و سایر نیازهای صنایع استان البرز پرداخت شده است .

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت البرز،عملکرد بانک های استان را دراین به نسبت خوب توصیف کرد اما گفت : با این وجود بانک های البرز با بخش تولید همکاری مناسب ندارند و عملکرد آنها جای نقد و بررسی دارد.

استان البرز سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار