مدیرعامل در چهاردهمین جلسه کمیته راهبری گروه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲:
کد خبر: ۱۱۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 25 November 2023
تابناک خوزستان: به گزارش خبرنگار روابط عمومی، چهاردهمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان و مشاوران مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهدای مدافع حرم فولاد خوزستان برگزار شد.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تبریک دستاوردها و تلاش‌های مثبت کارکنان و مسئولان در شرکت صنعت فولاد شادگان، گفت: در مدار قرار گرفتن کوره ذوب فولادسازی در فولاد شادگان گامی موثر در توسعه گروه فولاد خوزستان است. 
 
وی افزود: با تصمیمات مناسب می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود و اقدام‌های مناسبی انجام داد.
 
ابراهیمی اظهار داشت: قیمت شمش در بازار داخلی به قیمت اوایل سال جاری رسیده اما هزینه‌ تامین مواد اولیه و حامل‌های انرژی، افزایش یافته است. با توجه به تفاوت نرخ دلار و شمش‌فولادی اکنون نسبت به ۵ سال گذشته، واگرایی بالایی در بازار رخ داده است. بنابراین با تجربه گذشته، قیمت دلار کاهشی نشده و امیدواریم که نرخ شمش افزایش یابد. از سوی دیگر با دستور وزیر راه و شهرسازی برای مهار قیمت و کاهش قیمت شمش، سیگنال منفی دریافت می‌شود. فاصله قیمت شمش و دلار، میزان تاب‌آوری تولیدکنندگان فولاد را پایین می‌آورد. با کاهش ارزش بازار فولاد، سرمایه‌گذاری مانند گذشته پیش نخواهد رفت. 
 
ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، باید هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش یابد. همچنین تمرکز شرکت، برای جبران کسری شرایط بازار داخلی، بر صادرات می‌باشد. 
 
وی افزود: تغییر و تحول یکی از الزامات بازارهای رقابتی می‌باشد. 
تغییر نگرش، فرهنگ و نگاه سازمانی باعث رشد می‌شود. در فولاد خوزستان نیز نگاه تغییر با نگرش تحولی مثبت بوده است. 
گروه بزرگ‌ فولاد خوزستان، برای اینکه جایگاه خود را در صنعت حفظ کند، باید گستردگی خاصی را دنبال نماید. 
 
ابراهیمی با تشکر از زحمات محمد مدنی‌فر مدیرعامل پیشین و کارکنان شرکت صنعتی و معدنی سیمیدکو گفت: این شرکت در حوزه تامین سنگ معدن و مواد اولیه حرکت رو به جلویی انجام داده است. همچنین طی مذاکره با گروه‌های بهره‌برداری نیاز به یک فردی قوی داشتیم، از این رو از مهندس لندی خواسته شده که سرپرستی شرکت سیمیدکو را بر عهده بگیرد. از توانایی وی در حوزه فولاد شادگان استفاده خواهد شد. 
 
ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: برای ارتقای جایگاه فولاد خوزستان در صنعت فولاد، نگاه مدیریت سازمان، یک نگاه هلدینگی بوده و تنها نگاه شرکتی نمی‌باشد. 
 
وی افزود: با بالا رفتن هزینه‌ی اجرای پروژه، توان شرکت فولاد خوزستان در بخش های خاص دچار چالش می‌شود. این در حالی است که شرکت‌های هم‌تراز، با ۵۰ درصد تا ۳۰ درصد این هزینه ها، طرح‌ها را انجام داده‌اند. 
 
وی با اشاره به کانون‌های ارزیابی اظهار داشت: بر اساس نیاز گروه فولاد خوزستان، ارزیابی ها باید به گونه‌ای انجام شود که کانون‌های ارزیابی شرکت‌های تابعه با فولادخوزستان هماهنگی یکسان داشته باشند. وضعیت نیروهای مامور در شرکت‌های تابعه باید تعیین تکلیف شود. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هر کدام از جلسات برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، فضای مناسبی برای ارائه مطالب از یک کتاب جدید مدیریتی لازم است.
 
مهدی علیدادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی در این جلسه با تبریک فرارسیدن سالروز  تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) گفت: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در زمان خود، یک همکاری همگانی را رقم زد. امروز نیز برای گذر از هجمه‌های دشمن و تحریم‌های گوناگون آن، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تفکر و روحیه کمک‌رسانی بسیجی باید در جامعه گسترش یابد. 
 
گفتنی است در جلسه یاد شده، مصوبات پیشین کمیته پیگیری و گزارش‌های مدیریتی، عملکرد مدیریت نت پشتیبان و سازه‌های صنعتی، ساماندهی درب یک، خسارت وارده به صنایع ناشی از محدودیت برق ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در حاشیه این جلسه از تلاش‌های مهدی علیدادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی شرکت فولاد خوزستان با اهدای لوح، تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار