رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان فلارد با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلی‌متر یکی از شهرستان‌های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع‌های گلخانه‌ای است.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 23 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر صبح امروز در نشست شورای اداری فلارد پیرامون بخش کشاورزی این منطقه، گفت: این شهرستان با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلی‌متر یکی از شهرستان‌های مستعد توسعه باغات دیم، گیاهان دارویی و مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای ۲ طرح کلان توسعه و عمران نقاط روستایی در این شهرستان، افزود: طرح فلارد یک سال‌های زیادی رها شده بود در حالی که امسال با ظرفیت بخش خصوصی ۴۰ میلیارد تومان سرمایه به این طرح اختصاص داده شد و هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی درون مزرعه‌ای دارد و تا شروع کشت بهاره به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح دوم، پرژوه گرداب سفلی است که از پرژوه‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیب‌دار می‌باشد و سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این طرح تخصیص داده شد و امسال نیز نام این پروژه در قرارداد قرارگاه امام حسن (ع) دیده شده است.

برزگر در خصوص ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در برنامه الگوی کشت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح کشت برنج برای استان در نظر گرفته شده است که با توجه به آب‌بر بودن محصول برنج، سطح خدمات این محصول نصف شده و مابقی سطح به دیگر محصولات اساسی و راهبردی در استان اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار