رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان استان بوشهر گفت: کتاب علمی و پژوهشی نوشته مهران زرکش مدیر گروه مکانیک و عضو هیات علمی این دانشگاه با عنوان ' پیش بینی رشد ترک تحت تاثیر خزش و خوردگی' درکتابخانه ملی آلمان به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 18 October 2015
تابناک بوشهر: مسعود دهدشتی روز یکشنبه گفت: این کتاب از سوی انتشارات بین المللی LAMBERT Academic Publishing در کشور آلمان به زبان روسی، در چهار فصل و110صفحه به چاپ رسید و در بازارهای جهانی عرضه شده است.

وی بیان کرد: این کتاب با شناسه urn:nbn:de:101:1-201312261752 در کتابخانه ملی آلمان به نام دکتر مهران زرکش استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان به ثبت جهانی رسیده است.

دهدشتی اضافه کرد: تاکنون پنج کتب علمی و پژوهشی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در سطح ملی به ثبت رسیده است که این کتاب دکتر مهران زرکش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان به زبان روسی اولین کتاب تالیف شده در سطح جهانی در حوزه این دانشگاه است.

نویسنده، محقق و عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان درباره این کتاب گفت: امروز روند صنایع تولید انرژی، ماشین سازی، هواپیمایی و موارد زیاد دیگری در جهان رو به رشد است که برای حل مسایل مربوطه نیازمند پاسخ دهی به پرسش هایی در زمینه تخمین طول عمر قطعات فلزی به کار رفته در این صنایع هستیم که تحت تاثیر همزمان خزش و خوردگی قرار گرفته اند.

مهران زرکش افزود: در مواردی نیز با قطعات ترک دار سروکار داریم که نیاز است سرعت رشد ترک در آنها را محاسبه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، عنوان پایان نامه دوره دکترای خود را در دانشگاه فنی مسکو در این ارتباط انتخاب کردم و با موفقیت از آن دفاع شد.

زرکش اظهارکرد: حاصل کار در قالب چند مقاله بین المللی به اطلاع پژوهشگران و صاحب نظران مربوطه رسید و مورد توجه واقع شد و با حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان موفق به ثبت این کتاب در سطح جهانی شدم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار