امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: «رسانه» باید در جامعه به شکلی حضور پیدا کند که اثرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 22 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب الله غفوری ظهر امروز (چهارشنبه یک آذر ماه) در دیدار با اهالی رسانه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: عرصه رسانه عرصه بسیار مهم و سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

وی افزود: بخشی از آنچه اکنون در جامعه با آن مواجه هستیم با نام آسیب‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که عرصه رسانه می‌توانست مؤثرتر از آن‌چه که ظاهر شده، ظاهر شود، و می‌توانست در بعضی از این عرصه ها ورود و پیشگیری های لازمی را انجام دهد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رسانه باید  زمینه این فعالیت ها را به سمتی پیش ببرد که تبدیل به نقاط کمال، پیشرفت، توانمندی و قدرت شود.

وی گفت: موضوع سعه صدر در مقابل نقد جزء اولویت‌ها است و کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید سعه صدر و آمادگی شنیدن را داشته باشد لذا ممکن است در جایی مطلبی بیان شود که مطابق با واقعیت نباشد و آن را باید توضیح داد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اگر انسان بخواهد در مقابل بعضی نقدها بازخوردی از خود نشان بدهد، بازخورد باید مثبت باشد، زیرا بازخورد منفی در مقابل نقدی که صورت می‌گیرد شایسته جامعه نیست.

وی افزود: نقد حتما باید عالمانه باشد چون نقدهای سطحی را هر انسانی می‌تواند به راحتی بیان کند، اما زمانی موثر واقع می‌شود که منشاء آثار و برکاتی شود که نقد عالمانه و مستند داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «نقد باید منصفانه باشد» زیرا هرکسی که نقد شده است حدیث را می‌پذیرد.


ضرورت نقد منصفانه همراه با بازخورد مثبت در جامعه

وی تشریح کرد: انصاف در نقد خیلی روشن است یعنی انسان نقاط مثبت را بپذیرد و نقاط ضعف را نیز ببیند و در آخر اشکالات را بیان کند.

غفوری اضافه کرد: اگر نقاط قوت دیده نشود و فقط نقاط ضعف دیده شود یک بزرگ نمایی از سمت همان اشکالات و نقص ها اتفاق می افتد.

وی عنوان کرد: عرصه رسانه برای ما بسیار اهمیت دارد و حامی و پشتیبان آن هستیم لذا انتظار می‌رود که اگر در جامعه اتفاق فرهنگی و مثبتی در عرصه اجتماعی و اقتصادی رخ می‌دهد یک افق روشنی را پیش روی استان کرمانشاه داشته باشیم.

غفوری عنوان کرد: مقدمات این موفقیت ها و این پیشرفت ها در دست رسانه است و حتما باید یک جمع و یک فضای کاملا مثبت و نشاط برانگیز توسط رسانه ایجاد بشود تا خود به خود آن عرصه ای که فراهم شده است در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وارد میدان بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: رسانه باید به طور جدی وارد کار شود و زمینه ساز پیشرفت های جامعه قرار گیرد.

غفوری اذعان کرد: نگاه بنده به رسانه چشم امین نظام و حاکمیت است زیرا شما در کف میدان و کف جامعه حضور دارید و مسائل را از نزدیک همانطور که در واقعیت هستند می‌بینید و کسی نمی‌خواهد برای شما گزارشی بدهد که آن گزارش با واقعیت فاصله داشته باشد.

وی بیان کرد: مردم شاهد صحنه‌های عبور در اجتماع هستند و می‌توانند به عنوان گوش امین حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام ولایتی عمل کنند و منشاء پیشرفت، ترقی و تعالی جامعه در همه عرصه ها شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار