مدیرکل استاندارد مازندران با اشاره به اینکه دو طرح راهبردی را در دستور کار داریم، گفت: بسته اقتصاد مقاومتی استاندارد استان در دست تدوین و بسته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در دستور کار است.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 18 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری، مسعود جوادی صبح امروز در همایش روز استاندارد، در سالن اداره کل استاندارد مازندران اظهار کرد: دنیای امروز در اقتصاد و تجارت نیازمند تعامل است و استاندارد در کاهش فاصله فناوری بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه موثر بوده و صادرات غیرنفتی را کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه استانداردهای ملی و بین‌المللی، شرایط مناسب برای رقابت فراهم کرده و هزینه‌های بالاسری تجارت را کاهش می‌دهد، افزود: رهبری در ابلاغ بند 24 اقتصاد مقاومتی، افزایش سطح استاندارد برای محصولات را متذکر شدند و این مسئله نشان می‌دهد استاندارد در شرایط اقتصادی حداقل در 6 سال برنامه آینده، نقش بسیار پررنگ‌تری را ایفا می‌کند.
مدیرکل استاندارد مازندران با اشاره به اینکه دو طرح راهبردی را در دستور کار داریم، گفت: بسته اقتصاد مقاومتی استاندارد استان در دست تدوین و بسته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در دستور کار است.
در ادامه این مراسم نماینده واحدهای برگزیده مازندران، اظهار کرد: یکپارچه شدن استانداردها باعث کاسته شدن از هزینه می‌شود و این اقدام مناسبی در این حوزه است.
مصطفی نوروزیان با اشاره به نزدیک شدن اقتصاد در دنیا، افزود: نگران هستیم با برداشته شدن تحریم‌ها، فضایی به وجود بیاید که منجر به افزایش واردات شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها کار تولید را کنار گذاشته و به واردکننده تبدیل شده‌اند، گفت: دولت باید مشوق‌هایی برای شرکت‌ها در نظر گیرد که کالای استاندارد دارند تا هزینه استانداردسازی کاهش یابد.
نماینده واحدهای برگزیده با اشاره به اینکه شاید در کالای مصرفی مردم این مسئله شکل دیگری داشته باشد، تصریح کرد: اما برخی نمایندگان فروش، ممکن است کالای تقلبی را به فروش برسانند و برخوردی هم با این افراد صورت نمی‌گیرد و هزینه‌های شرکت‌ها با فروش نرفتن محصولات، بیشتر هم می‌شود.
محمد نوروزیان با بیان اینکه انتظار کمک مادی نداریم، اما دولت باید به گونه دیگری از واحدهایی که استاندارد را لحاظ می‌کنند حمایت کند، گفت: با هزینه بسیار زیاد، آزمایشگاه همکار داریم که محصولات باید در این آزمایشگاه تایید شود و ما نگران این مسئله هستیم که واردات افزایش یابد، به بهانه اینکه آزمایشگاه نداریم و این مسئله باعث شده نیرو تعدیل کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار