مدیر کل زندان‎های استان کهگیلویه وبویراحمد از آزادی ۵۱۲ نفر زندانی واجدشرایط استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی در هشت ماهه سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶ 14 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، منصور بیژنی با تقدیر از همکاری و تعامل دوسویه دادگستری و دادسرای‌های استان افزود: با هدف تعامل هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان در شورای‌های طبقه بندی در زندان‌ها و جلسات متعدد کمیته‌های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط نهاد‌ها وارافاقات حقوقی اعطاء می‌گردد.

بیژنی ادامه داد: از جمله سیاست‌های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومین و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان هاست که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته اند.

منصور بیژنی تصریح کرد: ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می‌گیرد که دارای محکومیت‌های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در هشت ماهه سالجاری در زندان‌های استان ۵۱۲ زندانی واجدالشرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار