فرماندار کرمانشاه با انتقاد شدید از روند فعلی شورای شهر کرمانشاه گفت: عدم تشکیل جلسات شورا مصداق بارز اخلال در مدیریت شهری است و اگر این روند ادامه یابد برخورد‌ها سختگیرانه‌تر شده و یکی از ابزار‌های در دستورکار می‌تواند "انحلال شورا" باشد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 13 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا محمدرضا آمویی، شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای شهر کرمانشاه، گفت: کار مردم و شهر چند ماه است روی زمین مانده و عدم تشکیل جلسات شورا به شهر و مردم آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، آمویی افزود: چندین جلسه شورای شهر به دلیل عدم حضور برخی اعضا تشکیل نشد که در این زمینه ورود کردیم و با پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت در شورای حل اختلاف استان رای سلب عضویت برخی اعضاء صادر شد که کار آن در دست پیگیری است و به زودی به شورای حل اختلاف مرکزی ارسال می‌شود.

آمویی گفت: اگر روند فعلی عدم تشکیل جلسات ادامه یابد، سلب عضویت دیگر اعضا از طریق هیات حل اختلاف پیگیری خواهد شد، چرا که در بحث کار شهر و مردم با کسی مماشات نداریم.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر عدم تشکیل جلسات شورا مصداق بارز اخلال در مدیریت شهری است، چرا که لوایح مهم و ضروری شهر بلاتکلیف مانده و کار شهر مختل شده است.

آمویی گفت: برای تعیین نرخ سرویس مدارس، مردم یک ماه بلاتکلیف بودند و در شورای تامین که باید به بحث‌های امنیتی ورود کند، نرخ سرویس مدارس تعیین شد که جای تاسف است. این‌ها وظایف شورای شهر است که به دلیل عدم تشکیل جلسات شورای شهر، شورای تامین به آن ورود کرد.

فرماندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر هم ما از وضعیت شورای شهر گله مندیم و هم مردم و قطعا ادامه روند فعلی برای هیچکس قابل قبول نیست.

آمویی با انتقاد و گلایه از برخی رسانه‌های استان گفت: انتظار ما این بود طی این دو سه ماه رسانه‌های استان ورود جدی‌تری به این مسئله داشته و دغدغه مردم را جدی‌تر دنبال می‌کردند.

وی در ادامه گفت: شهردار کرمانشاه در مصاحبه‌ای از اینکه کار مردم روی زمین مانده گلایه کرده بود و صحبت من این است که مرجع رسیدگی به اختلاف شورا و شهرداری، "هیات حل اختلاف" است و ایشان چرا در این دو سه ماه نامه نزده اند و نامه ایشان همین چند روز پیش آمده که درخواست جلسه فوق العاده برای بررسی ۲۶ لایحه مهم شهر را داشته اند. اگر این لوایح مهم بوده و ضرورت داشته چرا زودتر نامه نداده اند.

آمویی گفت: ایشان همچنین از کمبود نیرو در شهرداری کرمانشاه گلایه داشته‌اند و این درحالیست که نیرو به اندازه کافی موجود است و تنها باید جابجایی نیرو‌ها در بدنه شهرداری صورت گیرد و نیرو‌هایی که به اسم خدمات شهری استخدام شده اند و الان در بخش اداری مشغول به کارند، از این بخش به حوزه خدمات شهری برگردند.

وی افزود: با توجه به تعداد نیرو‌های موجود در شهرداری ما مخالف استخدام جدید در شهرداری کرمانشاه هستیم، زیرا نیرو به اندازه کافی هست.

عدم تشکیل جلسات شورا مصداق "اخلال در مدیریت شهری" است

فرماندار کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم ورود دستگاه‌های نظارتی به تخلفات شورای شهر گفت: نگاه دستگاه‌های نظارتی در مواجه با تخلفات در وهله اول هشداردهی و انظاردهی و صیانت از حقوق عامه است، اما اگر روند تخلف ادامه یابد قطعا برخورد‌ها سختگیرانه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هشدار‌های لازم را به اعضای شورای شهر داده ایم و با تمام اعضا اتمام حجت کرده ایم که اگر روند فعلی ادامه یابد پیگیر برخورد‌های سختگیرانه‌تر با این تخلفات هستیم، چرا که کار شهر مختل شده است.

آمویی گفت: اگر روند فعلی ادامه یابد با توجه به اتمام حجتی که صورت گرفته برخورد‌های مختلف از جمله پیگیری برای سلب عضویت اعضا و... در دستور کار قرار دارد و یکی از ابزار‌های در دستورکار هم انحلال شورا است.

وی افزود: فرمانداری کرمانشاه، دستگاه‌های نظارتی، هیات حل اختلاف و ... در حال پیگیری امور هستند و اگر روند فعلی ادامه یابد با شورای شهر کرمانشاه تعارف نداشته و برخورد‌های شدیدتری اعمال خواهد شد، چرا که بازهم می‌گوییم وضعیت فعلی و عدم تشکیل جلسات مصداق اخلال در مدیریت شهری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار