مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: با توجه به مردم محور بودن صدور اسناد کاداستری کشاورزی ، اتمام حدنگاری زراعی استان نیازمند همکاری همه جانبه مردم است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 12 November 2023
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدی اقبال با اشاره به الزامات قانونی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر هویت‌بخشی متر به متر اراضی اظهار داشت: کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محدود به حدنگاری اراضی نیست و اقداماتی این سازمان در فرایند حدنگاری ( کاداستر) شامل تطبیق، مسندسازی ، تهیه نقشه ، طرح موضوع در کمیسیون‌ها و صدور سند می‌شود. 
وی با اشاره به ماهیت حدنگاری که تحقق آن مستلزم اقدامی جهادی و همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاههاست، افزود : در این راستا تلاش های زیادی جهت صدور اسناد مالکیت کاداستری بخش های مختلف استان از جمله اراضی ملی و منابع طبیعی ، اراضی دولتی ، اراضی شهری و روستایی انجام شده است.
مدیرکل ثبت اسناد یزد تأکید کرد : یکی از برنامه های در حال انجام صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی است که در این خصوص علاوه بر تلاش های زیاد ، تسهیلات خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده و تهیه و تولید نقشه هزینه عمده صدور اسناد حدنگار را در بر می‌گیرد که جهت رفاه حال اهالی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته با همکاری شرکتهای خصوصی بصورت جهادی و رایگان در حال انجام است.
اقبال تصریح کرد : با توجه به اینکه صدور اسناد مالکیت زراعی علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و ورودی پرونده به شعب دادگستری، زمینه ساز رونق سرمایه‌گذاری در محصولات و تولیدات کشاورزی است ، موجب رشد اشتغال و امنیت پایدار در مناطق روستایی نیز می شود از کشاورزان تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به تعویض اسناد دفترچه ای و دریافت اسناد مالکیت کاداستری خود اقدام نمایند.
عضو شورای قضایی استان یزد با بیان اینکه توسعه سند رسمی اسناد و املاک و ثبت رسمی مالکیت مردم در کاداستر از سیاست های اصلی قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی است ، ادامه داد : با توجه اتمام مهلت اجرای قانون حدنگاری در کشور ، ارائه هر گونه خدماتی به کشاورزان مبتنی بر ارائه سند حدنگاری شده کاداستر است و ارگانهای دولتی بدون این سند حق ارائه خدمات ندارند و باید برای تشویق مراجعه مردم همکاری لازم را داشته باشند .
وی در پایان با اشاره به اتمام کاداستر و مستندسازی اراضی ملی و رشد بالای صدور سند اراضی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر و افزایش قابل توجه اسناد مالکیت موقوفات یادآور شد : تاکنون حدود 70 درصد اراضی کشاورزی نیز مستند سازی و منجر به صدور سند کاداستری شده و امیدواریم با همکاری مردم تا پایان سال مشکلات پیش روی این بخش حل و کاداستر زراعی استان نیز تا حدود زیادی تکمیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار