جلالی فرماندار ورئیس هیات اجرایی حوزه انتخابیه لنگرود:
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 12 November 2023

جلالی فرماندار لنگرود در گفتگو با خبرنگارتابناک گیلان:
۲۷نفر تایید ۲نفر عدم تائید و ۱۱ نفر عدم احراز صلاحیت درهیات های اجرایی انتخابات مجلس شدند.
وی گفت:با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان دوازه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لنگرود سایر مراحل قانونی تعیین شعب و عوامل اجرایی برنامه ریزی میگردد.
جلالی گفت:براساس استعلام از مراجع ۵گانه و بررسی در محل به استناد ماده ۶۰قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وآیین نامه مربوطه و بررسی در محل، تلاش شد عین قانون عمل شود و هر گونه سفارش له یا علیه داوطلبین ملاک تصمیم قانونی قرار نگیرد.
فرماندار لنگرود گفت: فرمانداری لنگرود ۱۹و۲۰آبان نتایج را مکتوب به داوطلبان ابلاغ میکند و سپس دو روز مهلت وجود دارد برای مشاهده و ابلاغ دلایل عدم تایید و عدم احراز صلاحیت داوطلبان درخواست خود را مکتوب ارائه کنند و سپس بصورت غیر حضوری عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شده در صورت تمایل می توانند مراتب اعتراض و مستندات دال بر احراز صلاحیت خود را در سامانه الکترونیکی به هیات نظارت استان ارسال نمایند.
وی گفت در ماده ۶۰قانون و تبصره آن آمده است:رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس باید مستند به قانون و براساس مدارک و اسناد معتبر باشد و لذا این تبصره به دقت مورد عمل قرار گرفته و رئیس هیات اجرایی مکلف است صرفا وفق قانون و آیین نامه مربوطه را دقیق اجرا نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار