با هدف نهادینه سازی مصرف بهینه انرژی؛
با حضور کارشناس نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مدرسه ابتدایی دخترانه آینده سازان جویبار، دانش آموزان با شرایط سخت تولید و روش های مدیریت مصرف برق آشنا شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 11 November 2023

 

دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه آینده‌سازان جویبار با سختی‌های تولید برق آشنا شدند  

به گزارش تابناک مازندران، سیدمیثم عمادی رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: در دنیای صنعتی امروز برق کالایی بسیار ارزشمند است که با دشواری و هزینه زیاد تولید می شود اما داده های آماری نشان میدهد که میزان مصرف انرژی بخش خانگی کشور ما در قیاس با دیگر کشورها بسیار بالاست و متأسفانه به بدمصرفی دچار هستیم. لذا برای فائق آمدن بر چالش هدر رفت سرمایه‌های ملی ضمن اینکه همه دستگاه های مسئول باید از نخبگان و شرکتهای دانش بنیان در زمینه تولید لوازم برقی کم مصرف حمایت کنند، نهادهای مسئول فرهنگی و بویژه آموزش و پرورش نیز می تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی ایفا کند. چون کودکان و نوجوانان به عنوان بستر تشکیل دهنده جامعه بزرگسال آینده، از قدرت یادگیری بالایی برخوردارند و اگر مهارت مدیریت مصرف انرژی را در این سنین بیاموزند، در سنین بالاتر آنرا بکار خواهند بست.

لذا به منظور گسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی و آشنا نمودن دانش آموزان با اهمیت انرژی و سختی‌های فرایند تولید، با هماهنگی بعمل آمده کارشناس نیروگاه در مدرسه ابتدایی دخترانه آینده سازان جویبار حضور یافت و به نمایش گذاشتن مستند و کلیپ هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی کشور برای تولیدبرق پایدار و تأمین نیاز مشترکان شبکه، اهمیت و راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف را برای دانش آموزان تشریح کرد و به سوالات دانش آموزان در این خصوص پاسخ داد. 

در پایان سؤالاتی از سوی کارشناس نیروگاه مطرح و جوایزی به دانش‌آموزان اهداء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار