رئیس کل دادگستری فارس گفت:مانع قضایی رونق تولید کارخانه آی تی آی شیراز برداشته شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 11 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه مخابرات راه دور شیراز ((ITI) گفت: کارخانه آی تی آی دارای مشکلات متعددی قضایی و اجرایی بود که دادگستری فارس با تأکیدات و پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه مشکل اصلی قضایی که موضوع مزایده کارخانه بود را بررسی و در چارچوب قانون اقدام به حل موضوع کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در اقدام دستگاه قضایی برای احیای کارخانه مقرر شد بانک ملی ایران به عنوان برنده مزایده پس از تملک کارخانه به صورت شش دانگ برای احیا و شروع به کار کارخانه، این واحد تولیدی را به کنسرسیومی متشکل از کارخانه ITMC به عنوان شخصیت حقوقی دارای امکانات فنی و تخصصی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت آسیاتک و بنیاد برکت واگذار کند.
وی با اشاره به تعطیلی نزدیک به دو دهه‌ای کارخانه و فرسودگی ماشین‌آلات آن گفت: مجموعه قضایی برای احیای مجدد این کارخانه، اقدام به راه‌اندازی آن با حمایت از کنسرسیوم تشکیل شده کرد که در زمان حاضر نیز بخش‌های مختلف کارخانه ITI فعال و در حال تولید و تأمین تجهیزات مخابراتی است و روند فعالیت کارخانه پس از سفر رئیس قوه قضاییه با نظارت مستمر کارگروه قضایی ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در خصوص مشکلات اجرایی کارخانه ITI در سفر رئیس دولت تفاهم نامه‌ای با کنسرسیوم مذکور منعقد و به امضاء مسئولین از جمله رئیس بانک ملی ایران رسید که این امر می‌‍ بایست از طرف دولت پیگیری و اجرایی شود و در این زمینه دولت تکلیف قانونی برای اجرا و حمایت از ادامه تولید و تکمیل اقدامات گذشته قضایی دارد.

موسوی در خصوص اقدام اولیه دستگاه قضایی در خصوص راه اندازی کارخانه تصریح کرد: اقدام قانونی دادگستری برای وظایف محوله در رفع موانع تولید بوده و همین اقدامات حمایتی مجموعه قضایی باعث تقویت انگیزه کنسرسیوم برای ورود به موضوع احیای کارخانه شده است.
رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر فعالیت کارخانه در بخش‌های مختلف پس از احیا متذکر شد که مسئولین دولتی هر چه زودتر برای اجرای تفاهم‌نامه اقدام اجرایی را در دستور کار قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار