مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از کاهش تصادفات فوتی در جاده‌های برون شهری این استان با وجود افزایش ترددها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 11 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در نشست با مسوولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: تصادفات فوتی در محور‌های برون شهری و روستایی استان طی نیمه نخست امسال ۳ درصد کاهش داشته و بوشهر از این نظر جزو ۱۰ استان کاهشی در تلفات ناشی از تصادفات کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، ۴۶ درصدی تصادفات در محور‌های روستایی استان انجامش ده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: طی نیمه نخست امسال ۷ فقره تصادف فوتی در راه‌های روستایی استان ثبت شده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش یافته و در این شاخص، رتبه ۴ کشور را کسب کرده ایم.

وی بیان کرد: کاهش حوادث منجر به فوت در سطح راه‌های استان از این نظر حائز اهمیت است که در برخی ماه‌های نیمه اول سال شاهد افزایش چشمگیر سفر‌ها در این استان بوده ایم، طوری که تردد‌های جاده‌ای استان طی این مدت ۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر در بخش دیگری از اظهارات خود به عوامل اصلی در وقوع حوادث جاده‌ای استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به کارشناسی‌های به عمل آمده، غالب حوادث به وقوع پیوسته به دلیل خطای انسانی بوده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان اضافه کرد: در بررسی بازه زمانی مشخص شده که بیشترین تصادفات استان در ساعات شب و عامل اصلی آن سرعت زیاد، خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

وی به اقدامات گسترده و مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ارتقا ایمنی راه‌ها اشاره کرد و افزود: به منظور فراهم نمودن امکان اسکان موقت رانندگان و مسافران جهت استراحت، نمازخانه و مجتمع خدماتی رفاهی درطول راه‌ها احداث شده اند.

اخترشناس اضافه کرد: از جمله اقدامات تاثیرگذاری که در طول راه‌های برون شهری به طور مستمر پیگیری می‌شود، اصلاح شیب شیروانی، احداث پارکینگ‌های اضطراری، اجرای جداکننده‌های بتنی و روشنایی طولی و نقطه‌ای است که در کاهش شدت خسارات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی نقش مهمی دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار