کد خبر: ۱۱۳۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سکته مغزی معمولاً درحمام زیاداست زیرا زمانی که شروع به حمام کردن می کنیم، ما ابتدا سر و موی خود را با آب داغ خیس می کنیم که این یک رویکرد اشتباهی است. بدیهی است اگر ابتدا بر سرخود آب داغ بریزید، خون به سرعت به سمت سربالا می رود و ممکن است رگ های مغزرا پاره کند.درنتیجه، سکته مغزی اتفاق می افتد و سپس فرد زمین می خورد.
گزارشی که در مجله انجمن پزشکی کانادامنتشرشده است بیان می کندکه خطراتی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد منجر به سکته مغزی یاسکته کوچک شوددر واقع دیرپا و حتی خطرناک‌ تر هستند.
براساس مطالعات متعدد در سراسرجهان، مواردمرگ یافلج ناشی ازسکته مغزی درحین استحمام روزبه روزدرحال افزایش است. به گفته پزشکان، فرد باید با رعایت برخی قواعداستحمام کند.
اگربدون رعایت قواعدصحیح، حمام کنیم، احتمال فوت درحین استحمام وجود دارد.
هنگام حمام نبایدابتدا بر سر و موهای خودآب داغ بریزیم زیراگردش خون دربدن انسان دردمای خاصی است. دمای بدن انسان کمی طول می کشدتا با دمای بیرون سازگارشود. به گفته پزشکان، ریختن آب داغ روی سرابتدا سرعت گردش خون را افزایش می دهد، خطرسکته مغزی نیزبطورهم زمان افزایش می یابد. فشارخون بیش ازحد، می تواندشریان های مغزرا پاره کند.
روش صحیح حمام کردن
ابتدا برروی پاها آب داغ بریزید سپس به آرامی به سمت بالای بدن این کارراادامه دهید. درپایان باید بر سر خودآ ب داغ بریزیم. افرادمبتلا به فشارخون بالا، کلسترول بالا و میگرن باید از این روش پیروی کنند.
بیاییم این اطلاعات رادر اختیار والدین وبستگان سالمندخودقراردهیم. اصل مقاله به شرح زیرمی باشد:
Why stroke chances are high in bathrooms
JOURNAL, Medical Association of Cananda
تکمله مترجم : عزیزانی که فشارخون بالایا مریضی دربستردارند، کف پاهارا، سشوارداغ بگیرند. بویژه هنگامی که احساس می کنندفشارخون بالاست. قبل ازورودبه حمام نیزکف پاها را سشوارداغ بگیرند. این اقدام سریعاً فشارخون راپایین می آورد.
سیستم ایمنی قوی برتمام بیماری ها پیروزمی شود. پس ازپایان فرآیند شستشوی بدن، به تدریج آب داغ درحال ریزش برروی سروبدن مان را سرد می کنیم، بطوری که آب کاملاً سردشود. بااین کارهم خطر سکته مغزی را ازخود رهانیده ایم و هم سیستم ایمنی را تقویت نموده ایم. بدن برای این که مجدداً به دمای طبیعی برگردد، سوخت وسازرابالامی برد. یعنی چربی ابناشته را می سوزاندتابدن گرم شود!

مترجم : تقی طاهری آبکنار

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار