استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان سهم ۱۲ درصدی در تولید انار کشور دارد افزود: ۹۰ درصد آن در شهرستان ساوه تولید می شود که در تلاش هستیم امسال پایانه صادراتی انار در این شهرستان عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 06 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزادمخلص الائمه، روز دوشنبه در آیین آغاز دومین جشنواره ملی انار ساوه اظهار کرد:در ۲ سال گذشته برگزاری این جشنواره فرهنگی به صورت ویژه در دستور کار مجموعه دستگاه‌های اجرایی با اولویت حمایت از دست اندرکاران بوده تا زمینه ساز ارزش افزوده محصول برای تولید کنندگان باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره رویدادی فرهنگی و اقتصادی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با انار را در دل خود جای داده است، اضافه کرد: حمایت تسهیلاتی از تاسیس و راه اندازی سردخانه‌ها برای افزایش ظرفیت انبارداری محصول در ساوه از سوی شرکت‌های تعاونی و مجموعه‌های بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی انجام گرفته است.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: حمایت از تولید و صادرات محصولات کشاورزی از جمله انار نیز از دستورکار وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می‌توانند در قالب شرکت‌های تعاونی از حمایت های تسهیلاتی دولت بهره.مند شوند.

وی افزود: استان مرکزی به واسطه اینکه صنایع مهم ابتدا در اینجا احداث شده یکی از استان‌های صنعتی شناخته می شود و سال گذشته رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی گفت: اما به واسطه پتانسیل‌های کشاورزی ظرفیت قابل توجهی در تولید محصولاتی از جمله گردو، انگور و پسته داشته که انار سرسبد آن است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: این استان سهم ۱۲ درصدی در تولید انار کشور دارد که ۹۰ درصد آن در شهرستان ساوه تولید می شود که در تلاش هستیم امسال پایانه صادراتی انار در این شهرستان عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار