کد خبر: ۱۱۳۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 06 November 2023

به گزارش تابناک هرمزگان، علیا کوهی در یادداشتی موشت:امروزه دشمنان اسلام ، راه مقابله با انقلاب را مبارزه فرهنگی می دانند و بدین منظور چشم به آینده سازان کشور دوخته اند و سعی در ایجاد جنگ فرهنگی با این قشر دارند. 

 

در این راستا باید افرادی، با ایمان شجاع و انقلابی پرورش یابند تا دیگر جوانان در زندگی و عمل خود از آن‌ها سرمشق بگیرند؛ و راه آن ها را ادامه دهند و برای ادامه ی این چرخه حضور بسیج دانش آموزی در مدارس امری واجب است .

 دستاورد های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید حفظ و پاسداری شوند و فرهنگ ایثار و فداکاری به نسل های بعدی منتقل و ادامه یابد؛ وجود بسیج دانش آموزی زمینه ساز فراهم و مشارکت در این دستاورد خواهد شد .

 در پنجم آذر ۱۳۵۸ خورشیدی فرمانی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره) صادر شد و به دنبال این پیام به صورت خود جوش و مردمی همه پایگاه ها از جمله مدارس شکل گرفتند با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، دفاتر بسیج در مدارس مانند دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش آموزان واجد شرایط به جبهه های جنگ فعال شدند.

در پی این امر و فرمان تاریخی ؛ دانش آموزان دوشادوش و هم قدم نیروهای مسلح ارتش و سپاه کشور در جبهه های نبرد جنگیدند و شجاعانه از خاک این مرز و بوم دفاع کردند و درطول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی در جنگ شرکت کردند و بیش از ۳۶هزار تَن شهید و ۲ هزار و ۸۵۳ تَن مفقود الاثر و جانباز و ۲ هزار و ۴۳۳تَن آزاده را در این راه تقدیم دفاع از وطن کردند.

شهید محمد حسین فهمیده یکی از این دانش آموزان بسیجی بود که اقدام شجاعانه و قهرمانانه او موجب افزایش شور و هیجان بیشتر در جبهه ها شد و ارتش رژیم بعث را به وحشت انداخت.

بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشی و انسان ساز شناخته می شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است. این سازمان با همکاری نظام آموزش‌ وپرورش می تواند با ارایه برنامه های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان ترسیم کند و بدین ترتیب به خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن بپردازد و در کنار هم با شجاعت و دلاوری امری بزرگ را رقم بزنند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار