مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت:‌ هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 04 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در حاشیه جشنواره تئاتر استان، استقبال مردم هنردوست و فرهنگی استان به ویژه شهرستان بجنورد را از هجدهمین جشنواره تئاتر چشمگیر خواند و اظهار کرد: هفت هزار نفر طی سه روز از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر استان به تماشای آثار نشستند.

وی گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از نهم تا یازدهم ماه جاری در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری احسان کمالی در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این حضور پرشور مردم در دل برگزاری جشنواره موجب شد تا بار دیگر چراغ تئاتر روشن و جانی تازه در کالبد تئاتر استان بدمد، افزود: استقبال از نمایش‌ها رنگ و بوی مردمی بیشتری گرفت و تماشاخانه‌های این جشنواره پر از شور و نشاط حاصل از حضور علاقمندان به هنر‌های نمایشی شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در نخستین روز از جشنواره ۶ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی از نگاه داوران و علاقه‌مندان گذشت که نمایش‌های «زندگی او»، به کارگردانی «مهدی کشمیری» از بجنورد و «بازگشت» به کارگردانی «مهدی شاهی پناه» از جاجرم در نوبت صبح روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: نمایش‌های «کار نان» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» و «قرار» به کارگردانی «احسان یحیی آبادی» هر دو از اسفراین، «افسانه بهرام» به کارگردانی «محمد داورپناه» از بجنورد و «میم، نون» به کارگردانی «صمد اسماعیل زاده» از شیروان نیز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مقام مسئول گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی و با حضور ۱۵ گروه نمایشی استان به دبیری احسان کمالی و با داوری علیرضا استادی، رضا صابری و امین فرحی در تماشاخانه شمس و تالار گلشن بجنورد اجرا شد و یازدهم ماه جاری با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

اکنون ۴۰ گروه نمایشی با ۴۰۰ هنرمند استان در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار