نشست فرهنگی با موضوع دانشگاه، طوفان الاقصی و غزه با حضور هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 04 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نشست فرهنگی با موضوع دانشگاه، طوفان الاقصی و غزه با حضور هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

علیرضا اسماعیلی معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در جمع استادان این دانشگاه گفت: طوفان الاقصی با غافلگیری، باعث شکست سنگین راهبردی و غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی شد که این شکست با کشتن زنان و کودکان بی دفاع جبران نخواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل زمین‌گیر شدن اسرائیل، تفکر مقاومت است که توسط حماس رهبری می‌شود و دشمن هرگز نمی‌تواند تفکر مقاومت را هدف قرار دهد.

اسماعیلی بیان کرد: از نشانه‌های تغییر نظم نوین جهانی، افول قدرت آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق و گسترش گفتمان مقاومت و جنگ بین غرب و گفتمان مقاومت است.

وی یادآور شد: روز ۱۴ می ۱۹۴۸ به عنوان روز نکبت نامگذاری شده است، زیرا این روز بنای جنگ توسط رژیم غاصب صهیونیستی پایه گذاری می‌شود و تا امروز ۸۰ هزار شهید از فلسطین و بالای ۷ میلیون آواره گزارش شده است.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از سال ۱۹۴۸ جنگ استقلال آغاز می‌شود و اعراب شروع به جنگیدن با صهیونیست‌ها می‌کنند و صهیونیست‌ها تا قبل از انقلاب اسلامی ۳۱ سال حکومت داشتند و بعد از انقلاب به جنگ‌های ۳۳ روزه و حتی ۱۲ ساعته سیف‌القدس تبدیل می‌شود که از سوی اسرائیل تقاضای آتش بس صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های افول آمریکا غلبه گفتمان مقاومت است، بیان کرد: گفتمان مقاومت از سوی یک گروه کوچک داخل مرز‌های اشغالی به نام حماس، رژیم صهیونیستی اسرائیل را زمین‌گیر و بیچاره کرده است.

اسماعیلی در ادامه توضیح داد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات واکنشی است که بر اساس واقعیت میدانی، حماس شروع کننده جنگ نبوده و یک ماه قبل از طوفان الاقصی ۲۷ عملیات را اسرائیلی‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دادند که منجر به شهادت ۲۰۰ فلسطینی و مجروح شدن تعداد زیادی زن و کودک بی‌دفاع شد.

وی عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی ۱۵ مهرماه سال جاری به مدت چهار ساعت با یک اعلام قبلی شروع شد و فلسطینی‌ها در این عملیات موفق شدند نیرو‌های لشکر ۹ زرهی اسرائیل را در خواب غافلگیر کنند که همین غافلگیری ضربه محکمی به رژیم غاصب صهیونیست وارد کرد.

معاون سیاسی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: از زمان غافلگیری اسرائیلی‌ها هر اتفاق و اقدامی از طرف رژیم صهیونیست افتاده، راهبرد آمریکاست و اسرائیل هیچ نقشی ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهمترین دغدغه آمریکا، حزب الله و ایران است؛ زیرا برای اسرائیلی که مدعی است چهارمین کشور دنیا به لحاظ ارتش‌های کلاسیک و نظامی است، قبول کردن شکست از حماس بسیار سنگین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار