مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه خط سبز آبرسان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ 30 October 2023

در راستای اجرایی شدن یکی از پروژه های مهم سند یزد نوین:

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه خط سبز آبرسان در دی ماه سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم، این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

جوادیان زاده ابراز کرد : طرح یاد شده 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون حدود 14 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با بیان اینکه اکنون ۳۰ درصد پساب آب شهر یزد جمع اوری می شود ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان به منظور تامین آب صنایع از پساب، خط سبز آبرسان را در دست اجرا دارد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه این پروژه در راستای سند یزد نوین در حال اجرا است، گفت: عملیات اجرای این طرح شامل احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر است.

وی تصریح کرد: مرحله نخست این طرح به منظور باز تخصیص آب کیفی و جایگزینی پساب در بخش صنعت انجام می شود و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب تحویل صنایع و معادل آن آب شرب کیفی به بخش شرب و بهداشت اختصاص داده می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: طرح یاد شده از مهمترین طرح های پساب کشور محسوب می شود که پنج شهرک صنعتی استان شامل جهان آباد ، حاجی آباد، فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را تحت پوشش قرار می دهد.

جوادیان زاده ابراز کرد: باز تخصیص آب کیفی در اختیار صنایع با پساب منجر به ارتقای تاب آوری و پایداری آب شرب می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به استناد بند ع قانون بودجه 1402وزارت نیرو مکلف به باز تخصیص آب مصرفی فعالیت‌های صنایع و معادن از طریق جایگزینی با منابع آبی نامتعارف می باشد در این راستا خط سبز آبرسان صنایع از جمله طرح های مصوب سند سازگاری با کم آبی و تعدیل مشکلات کم آبی استان یزد است که در راستای مدیریت مصرف آب شرب و صنعت به تصویب رسیده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار