مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 2 هزار اظهارنامه علامت تجاری در مرکز مالکیت معنوی این استان بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 30 October 2023

 



به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدی اقبال اظهار کزد: یکی از اقداماتی که کارآفرینان و فعالین اقتصادی استان بایستی در زمان مناسب و پس از گرفتن مستند و پروانه فعالیت انجام دهند درخواست ثبت علامت تجاری است که در برخی از موارد دیده شده است که برخی از افراد سودجو قبل از اینکه خود کارآفرینان و یا فعالین اقتصادی نسبت به ثبت علامت تجاری خود اقدامی انجام دهند علامت تجاری آنها را به ثبت رسانده اند که باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد با بیان اینکه فرآیند ثبت علامت تجاری به آسانی در دسترس متقاضیان است ، افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی iripo.ssaa.ir اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایند که پس از پذیرش نهایی و ارسال آن مرکز مالکیت معنوی استان مطابق قوانین و قوانین مربوطه بررسی و پس از تائید در روزنامه آگهی ثبت علامت انتشار می یابد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد : علامت ثبت شده 10 سال اعتبار دارد که صاحبان علامت می بایست دقت نمایند و قبل از انقضاء مدت 10 ساله نسبت به تمدید آن اقدام کنند که این اقدام برای دفعات متعدد امکان پذیر است .

وی یادآور شد : در برخی از موارد دیده شده که صاحبان علامت پس از گذشتن مدت اعتبار 10 ساله نسبت به تمدید اعتبار اقدامی انجام نداده اند و علامت تجاری آنها توسط افراد سود جو به ثبت رسیده است که این موضوع برای امور تجاری و اقتصادی آنها مشکلات حقوقی بوجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار