به نظر می‌رسد لازم است آمارهای اشتغال استان خوزستان با دقت و روش‌های علمی‌تری جمع‌آوری و گزارش شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 30 October 2023

اصغر رشنودی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در اردیبهشت امسال اعلام کرد که در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال این اداره کل ۶۰ هزار و ۵۸ نفر بوده است که ۷۱ هزار و ۵۶۵ شغل ایجاد شده و به این ترتیب ۱۱۹ درصد از تعهد اشتغال‌زایی محقق شده است.

میزان ادعایی ۱۱۹ درصد تحقق تعهد اشتغال‌زایی در سال گذشته عددی غیرمعمول و بسیار بالاتر از حد انتظار است که نیازمند توضیح و شفاف‌سازی بیشتر در مورد نحوه محاسبه و جزئیات آماری است.

اما آمارهای ارائه شده توسط آقای رشنودی در مورد میزان تحقق تعهد اشتغال‌زایی در سال جاری نیز حاکی از نوسانات و تغییرات زیاد در فواصل زمانی کوتاه است. به عنوان مثال، در اوایل مرداد ۱۸.۶ درصد، اواسط مردادماه ۲۱ درصد، در شهریورماه ۴۰ درصد، در مهرماه ۵۸.۵ درصد و در آبان‌ماه ۶۹ درصد تحقق تعهد اشتغال اعلام شده است. این تغییرات سریع و چشمگیر، اعتبار آمارهای ارائه شده را با سؤال روبرو می‌کند.

به نظر می‌رسد جمع‌آوری و گزارش‌دهی دقیق آمارهای اشتغال و بیکاری در استان خوزستان با چالش‌هایی همراه است و نیاز است آمارها با دقت بیشتر و روش‌های علمی‌تری گردآوری و ارائه شود

برای افزایش شفافیت در مورد آمارهای مربوط به میزان اشتغال‌زایی، ارائه جزئیات و مستندات محاسباتی برای رسیدن به آمارهای اعلامی مانند فهرست شغل‌های ایجاد شده، تعداد افراد مشغول و محل اشتغال و ... لازم است همچنین بازرسی مستقل توسط نهادهای نظارتی میتواند صحت ادعاهای مطرح شده را بررسی کند.

امیدواریم با توجه به تلاش‌های مستمر مسئولان و مدیران، در آینده نزدیک شاهد کاهش بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی در استان خوزستان باشیم.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار