معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت خانه تاریخی محسنی اراک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 26 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، حسین محمودی افزود: مرحله اول پروژه مرمتی خانه محسنی، بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد خیریه محسنی و نظارت عالیه این اداره کل با برآورد ۳۰ میلیارد ریال در مدت چهار ماه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: این طرح سال گذشته به صورت دقیق بررسی و توسط هیات تخصصی شورای فنی اداره‌کل، منطبق بر الگوهای تاریخی و سازه اصیل بنا و دستور کار برنامه حفاظت سازه تهیه و تکمیل شد و مرمت این بنای تاریخی بر اساس طرح مورد نظر آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: روند مرمت بنا توسط اعضای شورای فنی مورد بازدید قرار گرفت و برنامه مرمت حفاظتی و استحکام بخشی از این خانه تاریخی با استفاده از اقدامات نوین استحکام بخشی و نجات بخشی مجموعه که توسط مهندسان مشاور عمارت خورشید تهیه و تصویب شده، در حال انجام است.

محمودی عنوان کرد: تمام اقدامات مطابق با استانداردهای مرمتی و منطبق بر طرح جامع مرمتی تهیه شده و با توجه به حساسیت پروژه، نظارت گروهی توسط اعضای شورای فنی مد نظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار