اولین یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 25 October 2023

به گزارش تابناک رضوی، اولین یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان خراسان رضوی برگزار شد در این یادواره که به مناسبت نکوداشت ۲۲۰ شهید والامقام در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، جمعی از فرزندان، خانواده‌ها و منسوبین به شهدا حضور داشتند.

مشاوراستاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران در این همایش اظهار کرد: یادواره شهدا در طول این سال‌ها زیاد برگزار شده و برگزار می‌شود البته که این کار لازم است اما این یادواره که بعد از ۴۵ سال برای اولین بار برگزار می‌شود هر سال باید هر سال تکرار می‌شد. نتها در این استانداری بلکه در ۳۴ فرمانداری و بلکه در ۸۳ بخشداری و ۱۷۳ دهستان.

امیرالله شمقدری ادامه داد: البته این نقد من نشانه این نیست که یادواره‌هایی برگزار نشده است بلکه باید هر سال برگزار شود. باید این موضوع ریل گذاری شود باید نقطه عطف باشد و باید برنامه ریزی برای دیدار خانواده‌های شهدا جز برنامه‌های مستمر مسؤولان قرار داده شود.

وی با انتقاد از برخورد برخی از مسؤولان با خانواده‌های شهدا بیان کرد: شماها باید در قبال مسائلی که پیش می‌آید موضوع‌گیری که می‌کنید با ادبیاتی فاخر باشد این را هم باید گفت که خیلی بد است که در جامعه ما خانواده شهدا را مطالبه گر جلوه دادند در حالی که خانواده شهدا خانواده‌هایی کم توقع اند.

شمقدری گفت: صاحبان اصلی این انقلاب خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند انتظار می‌رود بهترین عملکردها را داشته باشند من همیشه به فرزندان شهدا که ۱۳۵ نفر از آن‌ها همکاران استانداری هستند و ۸۵ نفردیگر در فرمانداری‌ها مشغول هستند گفته‌ام ما باید پرکارترین و کارآمدترین نیروهای مجموعه باشیم.

استاندار اسبق خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه مسیر اصلی را شهدا در طول انقلاب به ما نشان دادند گفت: آنچه که امروز در این جلسه بیان می‌شود می‌بایست درحضور مدیران اجرایی گفته می‌شد تا از شرایط آگاه شوند و درست عمل کنند.

محمدحسین جهانبخش ادامه داد: شما عزیزان که فرزندان و جزئی از خانواده شهدا هستید باید هر جا که هستید بهترین باشید،چون همه نگاه‌ها به شماست چنانچه یک نفر کوچکترین کاستی داشته باشد فرصت طلبان آن را بزرگ خواهند کرد و این خوب نیست.این انقلاب متعلق به شماست هم باید مجهز به تحصیلات بالا باشید و هم در کسب تجربه تلاش کنید. به هیچ عنوان هم نباید برای به دست آوردن یک پست عجله کنید چرا که اگر زمانش نرسد و به پستی که تجربه آن را ندارید برسید به اعتقاد من استعداد شما خواهد سوخت. باید اسباب این بزرگی و مسؤولیت را فراهم کنید که شرایطتش همان طور که بیان شد علم و تجربه کافی است.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین محمدجواد نظافت، دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی با تبیین جایگاه شهدا و زنده نگهداشت یاد و سیره زندگی آنها گفت: شهدا ذکر هستند یعنی یادآوری ارزش‌ها هستند. شهید به ما ارزش حقیق زندگی، معامله باخدا و حال خوب را یادآوری می‌کند.

وی ادامه داد: شهدا به ما لذت زندگی را می‌دهند شهید آرمان دارد و تلاش می‌کند برای رسیدن به آرمانش. در این راه اگر پیروز شود لذت پیروزی را می‌چشد شهید شود لذت دیگری را تجربه می‌کند در مقابل انسان‌هایی که دنبال دنیا هستند اذن ندارند در زندگی همیشه اضطراب دارند چون دنیا تکیه گاه خوبی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظافت بیان کرد: بعضی مواقع چوب پشت کردن به شهدا را می‌خوریم. اگر فرهنگ شهدا در جبهه‌ها نمی‌ماند و فراگیر می‌شد پیشرفت‌های معنوی که هیچ پیشرفت‌های مادی جامعه ما هزاران برابر می‌شد. ما وظیفه داریم زکات آگهی هایمان نسبت به شهدا را بپردازیم اگر کسی فرزند شهید، برادر یا خواهر شهید است و نسبتی با شهید دارد که محضر شهید را درک کرده و اطلاعات از منش و رفتار و زندگی شهید دارد باید آنها را به نسل جدید بشناساند. این نسل نمی‌داند آنچه که شهدا انجام دادند.در مجموع باید گفت اشکالات جامعه برای این است که فرهنگ ایثار و شهادت در خیلی از ابعاد به فراموشی سپرده شده است در حالی که این فرهنگ در طول سالیان گذشته توفیقات زیادی به دست آورده است.

لازم به ذکر است در ابتدای مراسم اولین یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان خراسان رضوی علی پیراسته یکی از روایان دفاع مقدس ضمن روایت بخشی از اتفاقات دفاع مقدس از برخی موارد از جمله اینکه فرهنگ شهید و شهادت برای نسل جوان جامعه کمتر تبیین شده و نمادهای غربی حتی روی نوشت افزار دانش آموزان به وفور دیده می‌شود انتقاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار