معاون غذا و دارو اراک گفت:برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر شده و تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 21 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علیمرادیان افزود: گاهی ممکن است که یکی از برندهای شیر خشک های رگولار مورد تقاضا موجود نباشد و از طریق برند دیگری از شیرخشک می‌توان جایگزین کرد.
دکتر عباس علیمرادیان اظهار کرد: ارز موردنیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چندماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل برخورده شده بوده است که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است؛ و سازمان غذا و دارو نیز به تولیدکننده‌ها اعلام کرده است که تأخیر ایجاد شده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.
وی افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر شده که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌ها مشکل مرتفع می‌ شود و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.
علیمرادیان افزود: فعلاً محدودیتی برای عرضه کردن شیر خشک به ازای هر کد ملی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هست تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص شود.
معاون غذا و دارو ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (معمولی) در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیرخشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند، سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار