مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کرمانشاه برای هر دانش‌آموز ۴٢ سانتی‌متر و از میانگین کشوری یک درصد بالاتر است.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 19 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین سلمان محمدی، اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کرمانشاه برای هر دانش‌آموز ۴٢ سانتی‌متر است.

وی افزود: میانگین کشور حدود ۴١ سانتی‌متر است که این سرانه در استان کرمانشاه یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال به دنبال ایجاد سالن‌های ورزشی و فضاهای درون مدرسه‌ای هستیم و بر اساس برنامه هفتم سرانه فضای ورزشی در مدارس استان کرمانشاه به یک متر می‌رسد.

وی گفت: در یک سال گذشته ۵٣ پروژه انجام شد که شامل افتتاح ٣۵ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در سراسر استان کرمانشاه و ١٨ کلاس درس تربیت بدنی بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ۶ سالن ورزشی سقف بلند هم در مدارس کرمانشاه در حال احداث هستند و تجهیزات ورزشی از جمله «توپ» برای ٢ هزار ۵٠٠ مدرسه عادی دولتی خریداری و توزیع شده که حداقل وسیله برای درس تربیت بدنی در اختیار داشته باشند.

وی بیان کرد: برای تمام مدارس تأکید بر برگزاری المپیاد ورزشی و مسابقات در هفته تربیت بدنی داشتیم از آنجا که سلامت دانش‌آموزان به دلیل کاهش تحرک و استفاده مداوم فضای مجازی به خطر افتاده، ورزش امری ضروری است.

محمدی ضمن درخواست از والدین دانش‌آموزان و رسانه‌ها برای ترویج پویایی و نشاط در مدارس، تأکید کرد: دانش‌آموزان بعد از ظهرها به کانون‌های ورزشی و سالن‌ها مراجعه و در رشته‌ مورد علاقه خود ثبت نام و ورزش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار