جمع آوری پسماند‌های شهری در افق آینده شهرداری اصفهان هوشمند خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 16 October 2023

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در نشست خبری با محوریت سامانه اِصپاک و الگوی جدید جمع آوری پسماند خشک گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شهرداری اصفهان باید تا سال ۱۴۱۰ از تولید ۲۰۰ تُن زباله شهری در روز بکاهد که از هم اکنون تا هفت سال پیش رو باید برای فرهنگ سازی بین شهروندان تلاش شود.
مهدی بقایی ادامه داد: این ۲۰۰ تُن زباله شهری شامل ۵۰ تُن شیرابه، ۵۰ تُن مواد سلولوزی مانند دستمال کاغذی و پوشک، حدود ۳۰ تُن منسوجات و پارچه و ۶۰ تُن تفاله چای است که باید از زباله‌تر جدا و تناژ آن را کم کرد.
وی با بیان اینکه تفکیک پسماند‌تر و خشک در شهر اصفهان از سال ۱۳۸۵ آغاز شد، گفت: باید توجه داشت که تفاله چای زمانی که از سایر زباله‌ها تفکیک شود، ارزشمند است و در خصوص تفکیک تفاله چای و پوست میوه از زباله‌های‌تر نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان همچنین ادامه داد: در شهر اصفهان ۵۰۰ خانوار پسماند صفر وجود دارد که آنان در خصوص کاهش تولید زباله آموزش می‌دهند و شهروندان سال گذشته ۱۹ تن خشکاله در مساجد تحویل دادند.
وی با بیان اینکه در طرح جدید از ساعت ۲۲ شب خودرو‌های پسماند شروع به جمع آوری زباله‌های‌تر می‌کنند، گفت: جمع آوری زباله‌های‌تر از ساعت ۲۳ شب تا پنج و ۳۰ دقیقه صبح به مرور در محلات مختلف شهر ادامه می‌یابد و پس از آن از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح پاکبانان شهر شروع به نظافت معابر می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار