کد خبر: ۱۱۳۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 16 October 2023

روایت‌های خطرناک و جهت‌دار از یک قتل

۱- مسائل پیرامونی قتل داریوش مهرجویی، گمان‌های پیشین در خصوص پروژه هدفمند درگیری ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها را به یقین تبدیل می‌کند. وقتی پیش از هر نوع تحقیقات و صرفاً بر اساس پست اینستاگرامی ۹ ماه قبل همسر این کارگران فقید، تنها ساعاتی پس از واقعه از دست‌داشتن یک فرد افغانی در این قتل صحبت می‌شود، ذره‌ای تردید نباید داشت که ابعاد جدیدی از پروژه عظیم نزاع ایرانی و افغانی در جریان است.

۲- باید نگران بود و روشنگری کرد و این نگرانی ریشه در واقعیت دارد، نه تصورات باطل و موهومات. چون رسانه‌ها با تمام توان پای کار آمده و از آن‌جایی که شبکه‌های اجتماعی افکار عمومی ایرانیان را جهت‌دهی می‌کند، باید نسبت به این مسئله حساس بود و دقیق رفتار کرد.

۳- اهداف پروژه مشخص است؛ انداختن ایرانی‌ها و افغانی‌ها به جان یکدیگر. ایران باید در حال دست و پنجه کردن با ناامنی باشد و چه گسلی بهتر از گسل مهاجرین افغان که پتانسیل فراوانی برای مرغ‌های ماهیخوار دارد!

۴- دیر بجنبیم، خواهیم دید که سم‌پاشی دشمنان، فاشیست‌های وطنی و ساده‌دلان و آریایی‌های خودبرترپندار، چنان اثری در ذهن توده مردم به جا بگذارد که دیدن یک انسان افغانستانی - که هیچ اراده و دخل و تصرفی در تعیین ملیت خود نداشته - حسی توامان از تفرعن و انزجار را پدیدار کند.

۵- توالی اتفاقات و جریان‌سازی‌های هفته‌ها و ماه‌های اخیر و انتساب بزه‌های رخ‌داده به اتباع افغان صرفاً موید گزاره نخست است؛ یک پروژه دقیق، هدفمند و برون‌مرزی که آهسته و پیوسته به‌پیش برده می‌شود که در صورت به‌ثمر نشستن، نتایج فاجعه‌باری به‌همراه دارد.

۶- این سطور نافی ارتکاب تخلفات، بزهکاری‌ها و حتی جنایت‌هایی نیست که عده معدودی از مهاجرین افغانی در سالیان مختلف مرتکب شده‌اند اما خطا جایی است که با نگاهی استقرایی به این مسئله نگاه کرد. انتساب خطای عده‌ای قلیل به‌پای جمعیتی میلیونی و نتیجه‌گیری قطعی از آن با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست. مگر ایرانیان مهاجر در کشورهای مختلف جهان دست به جرم و جنایت نزده‌اند؟ آیا می‌توان جرم و بزه برخی ایرانیان مهاجر را به‌پای همه هموطنانمان نوشت؟ هر چند که در خصوص موضوع مرحوم مهرجویی، هیچ نشانه‌ای از دخل و تصرف افغانی‌ها هنوز موجود نیست و حتی چهار نفر بازداشتی، همگی ایرانی بوده‌اند.

۷- آقایان مسئول، متولیان امر، دست‌اندکاران حکومتی؛ به‌تعجیل راهکاری برای مسئله مهاجرین افغان پیدا کنید که دشمنان ایران امید بسیاری برای آشوب و اغتشاش و به‌نتیجه رسیدن پروژه شومشان بسته‌اند. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد و این روزها، زمانی است که باید اقدام کرد. لطفاً کاری کنید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار