مجری طرح توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌ و کارها، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال آینده ۸۰ درصد شهرهای استان بوشهر به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 15 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، صادق عباسی شاهکوه ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرا طرح شبکه فیبر نوری در استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح توسعه شبکه فیبر نوری در ۴۰۰ شهر کشور، اظهار داشت: تاکنون در توسعه شبکه فیبر نوری در ۴۰۰ شهر کشور تفاهم‌نامه منعقد شده و در ۱۵۰ شهر نیز اجرایی شده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرا این طرح در شهر‌های استان بوشهر، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال آینده ۸۰ درصد شهر‌های استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.

وی با برشمردن اقدامات حمایتی دولت از پیمانکاران این طرح تصریح کرد: دولت در بخش‌های مختلفی از جمله حمایت‌های مالی، تسهیل‌گری، مقررات عمده‌فروشی و استانداردسازی، اقدامات و وظایف خود را انجام داده است.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه تاکنون ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار در شهر‌های مختلف کشور به شبکه فیبر نوری متصل هستند خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی تا پایان دولت، ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار می‌گیرند.

توسعه شبکه فیبر نوری در سطح استان یک الزام است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر هم با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبر نوری در استان بوشهر به عنوان نخستین استان آغاز کننده در این بخش عنوان کرد: توسعه شبکه فیبر نوری در سطح استان یک الزام است و باید این مهم در اسرع وقت اجرایی شود.

علی سملیان با توجه به چالش‌های ارائه شده از سوی اپراتور‌های یاد شده هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور دانست.

ضرورت همکاری شهرداری‌های استان بوشهر در اجرا طرح شبکه فیبر نوری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی به مردم گفت: شهرداری‌ها باید ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه با شرکت صبانت به عنوان پیمانکار پروژه شبکه فیبر نوری، همکاری کنند.

محمد هادی رستمیان افزود: استان بوشهر به‌دلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، باید هر چه زودتر در اجرا پروژه فیبر نوری FTTX اقدام لازم اجرایی کند و در این زمینه همکاری شهرداری‌ها و اپراتور‌های مخابراتی ضروری است.

وی با اشاره به تاخیر اجرا شبکه فیبر نوری در استان تأکید کرد: شرکت صبانت باید با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، این عقب‌ماندگی برنامه را جبران کند.

برچسب ها: بوشهر ، فیبرنوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار