کد خبر: ۱۱۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ 15 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، خبر مازندران نوشت:  از حدود دو دهه پیش، این خبر بصورت نقل قول شفاهی، شایعه شده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راست گرای اسراییلی، کودکی‌اش را در شهر بابل گذرانده و پیش‌تر نام خانوادگی او، "خشنود" بوده است. البته پیشینه‌ی سکونت یهودیانِ بابل در درازنای تاریخ امری‌ست بدیهی که حتا دمورگان، مستشرق فرانسوی نیز خبر از نزاع خونینی میان یهودیان و مسلمانان بابل داده است.

در سال‌های اخیر و به ویژه با گسترش فضای مجازی، انتشار تصویر گروهیِ دانش‌آموزان دبستان #سعدی بابل بتاریخ ۱۳۳۸ خورشیدی، سبب تقویت شایعه بابلی بودن نتانیاهو شد. بر این اساس، عده‌ای بر این باور بودند؛ شخصی که با نام خوشنود در این عکس دیده می‌شود، همان نتانیاهوست!

سیف‌الرضا شهابی از پژوهشگران تاریخ سیاسیِ مازندران، بر چنین روایتی خدشه وارد می‌کند. وی می‌گوید:
"جهت تصحیح این انگاره غلط، خاطرنشان می‌کنم؛ «یوسف خشنود» از یهودیان بابل، اصالتاً یزدی بوده و از همسر اولش فرزندی نداشت، اما از همسر دوم هفت پسر به اسامی: یعقوب، ایرج، منوچهر، داود، خسرو، روح الله و وجیه الله و دو دختر داشت که همه پسرانش در حال حاضر در ایالات متحده بسر می برند. 
  شخصی هم که در تصویر دیده می‌شود، ایرج خشنود است و هم اکنون ساکن آمریکا است. از آن گذشته، نتانیاهو دارای اسناد سجلی مشخصی بوده که این انتساب را رد می‌نماید."

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار