استاندار در نشست مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات استان مطرح کرد؛
استاندار اصفهان در نشست مشترک ستاد انتخابات استان با هیأت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات در استان به تشریح راهبردهای اساسی برگزاری انتخابات شایسته در استان پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 11 October 2023

در این نشست استاندار اصفهان گفت: در استان فرآيند انتخابات ذیل چهار راهبرد (امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت) که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است انجام خواهد شد.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: فعالیت‌های ستاد انتخابات و کارگروه‌های اجرایی انتخابات، زمینه‌ساز آمادگی استان برای برگزاری بهترین و امن‌ترین انتخابات با مشارکت گسترده در عین حال سالم و با در نظر گرفتن شرایط رقابتی یکسان برای همه داوطلبان است.

استاندار اصفهان گفت: از مجموعه هیأت‌های نظارت و شهرستان‌ها بابت پشتیبانی و حمایتی که تاکنون داشته‌اند تا در زمان مقرر هیأت‌های اجرایی تشکیل شوند قدردانی می‌کنم. دکتر مرتضوی افزود: با همراهی و همکاری‌های صورت گرفته پیش از پایان موعد مقرر قانونی تمامی ۶۲ هیأت اجرایی انتخابات در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف و حوزه‌های اقلیت‌های استان تشکیل شدند.

وی درخصوص زمینه‌سازی برای مشارکت همگانی در انتخابات، گفت: از مدت‌ها قبل به فرمانداران توصیه کردیم تا از هر فرصتی برای برقراری ارتباط بیشتر با مردم، افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش مشکلات بهره‌مند شوند.

استاندار اصفهان متذکر شد: جبهه مواجه ما بعنوان خادمان مردم و ایران اسلامی، جبهه امید است و این امید به نحو دیگر و نامطلوبی در جبهه کفر نیز وجود دارد از این رو با عملکرد خوب و شایسته ما، امید جبهه دشمن برای همیشه به یأس و ناامیدی مبدل می‌شود. دکتر مرتضوی گفت: بسیاری از نقشه‌های دشمن برای مردم ما با مشارکت گسترده، استمرار و امتداد خود را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: از طرفی کاهش حضور و مشارکت در انتخابات طمع را در دل دشمن ایجاد می‌کند به همین دلیل بایستی همه بضاعت در دسترس و ممکن را برای افزایش مشارکت همگانی در انتخابات به کار ببریم. استاندار اصفهان با اشاره به اینکه افزایش مشارکت در انتخابات لوازمی دارد، گفت: حفظ بی طرفی و نبود هرگونه اقدام له یا علیه کاندیداهای انتخابات بعنوان یک راهبرد اساسی مد نظر است.

وی افزود: بعنوان مجریان انتخابات، بر ما حرام است که وارد منازعات له یا علیه نامزدها شویم. دکتر مرتضوی عنوان کرد: امیدآفرینی در کنار تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد برای همه گروه‌ها و جریان ها اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: در بررسی صلاحیت‌ها، بخشی که متوجه هیأت‌های اجرایی است از همه کیان مسئولیت خود دفاع کنید و نسبت به آن حساس باشید.

استاندار اصفهان متذکر شد: همه اعضاء در هر عنوانی که هستند نسبت به قانون انتخابات اشراف اطلاعاتی کامل و دقیق داشته باشند. دکتر مرتضوی گفت: این اصل مهم را بدانید که در مجموع، ریلی که بر آن حرکت می‌کنید، ریل و مسیر قانون است. استاندار اصفهان تشریح کرد: ممکن است بسیاری از جریانات سیاسی، فرهنگی و ... در جریان انتخابات شما را از ریل قانون و قانون‌مداری منحرف کنند از این رو نسبت به رویکرد و اعمال خود ثابت باشید.

سید رضا مرتضوی افزود: جلساتی که برگزار می‌کنید را امانت تصور کنید و به حفظ این امانت خود را مقید بدانید. استاندار اصفهان تأکید کرد: در برخورد با تخلفات وارد تنش‌ها نشوید تخلفات مستند سازی و به مراجع قانونی اعلام شود و از هرگونه تنش فاصله بگیرید.

وی تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت هماهنگی و همدلی که در استان میان حوزه اجرای انتخابات و دستگاه قضایی وجود دارد به نحو مطلوب برای برگزاری انتخابات با کمترین تخلف استفاده کنید.

 مرتضوی اظهار کرد: هر چقدر این فضا امن و آرام باشد امید مردم به مشارکت و امید کاندیداها به رقابت بیشتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار