مدیرکل بهزیستی البرز از آغاز اجرای طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان پنج و ۶ سال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 11 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» وجیهه محمدی فلاح به مناسبت روز جهانی سلامت روان گفت: این طرح در راستای ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان به کمک مشاوران و روانشناسان متخصص تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.
وی یادآورشد: خدمات مختلفی در بخش سلامت روح و روان در برنامه کاری بهزیستی استان البرز است که پایش سلامت روانی، آموزش‌های تخصصی پیش از ازدواج، زندگی و تحکیم بنیان خانواده و مهارت‌آموزی از‌جمله آنها است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز تاکید کرد: ارایه خدمات روانشناختی در قالب مراکز دولتی و غیر دولتی به افراد نیازمند و در معرض آسیب یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادان، سال‌مندان، معلولان، بیماران اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان برنامه کاری بهزیستی البرز دنبال می‌شود.
سلامت روان برای همه افراد ضروری است
محمدی فلاح درادامه با اعلام این که در ایران از ۱۸ لغایت ۲۴ مهر به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده است، گفت: هدف کلی ارتقای سطح سلامت روان افراد و افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان می‌باشد.
وی افزود: سلامت روان یکی ازحوزه‌هایی است که با توجه به رشد بی‌سابقه مشکلات روحی و روانی در بین انسان‌ها، اهمیت ویژه‌ای یافته و دانستن اصول آن، برای همه ما ضروری است.
وی گفت: مفهوم سلامت روان جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی افراد را شامل می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت روی طرز تفکر، احساس، نحوه رفتار ما در هنگام رویارویی با وقایع زندگی، چگونگی مدیریت استرس، نحوه ارتباط با دیگران و تصمیم‌های ما در طول زندگی تاثیر می‌گذارد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: سالم بودن محیط روانی، پیشگیری از آسیب‌ها و جلوگیری از پیدایش بیماری‌های روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: همچنین سازمان بهزیستی به‌عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت فردی و اجتماعی نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار