معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها رشته‌های تحت اختیار خود را متناسب با شرایط جغرافیایی و آمارهای شغلی و بازار کار آن شغل در آن منطقه و اقلیم به ساماندهی تخصصی رشته‌ها بپردازد.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 11 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، جلسه‌ی کارگاه آمایش آموزش عالی دانشگاه‌ها با حضور قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد و تا شامگاه سه‌شنبه به طول انجامید.

عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر مأموریت‌گرایی کار کردن دانشگاه‌ها، اظهار کرد: مأموریت هر دانشگاه و مرکز عالی این است که نسبت به شرایط جغرافیایی خود و مسائل اقلیمی مأموریت گرایی داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها رشته‌های تحت اختیار خود را متناسب با شرایط جغرافیایی و آمارهای شغلی و بازار کار آن شغل در آن منطقه و اقلیم به ساماندهی تخصصی رشته‌ها بپردازد.

در ادامه محمد طیب صحرایی با طرح این سؤال که «اگر مثلاً فلان دانشگاه از استان جدا شود و آن را در جای دیگری از کره‌ی زمین قرار دهیم آیا استان دچار مشکل و خلأ می‌شود یا خیر؟» به اهمیت این امر که هر دانشگاه در استان باید آن‌قدر مؤثر باشد که در نبودش خلأ آن حس شود اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: من نیز از این اقدام تحولی استقبال می‌کنم و این ازخودگذشتگی می‌خواهد که همگی پای آن می‌مانیم.

استاندار کرمانشاه افزود: مراکز آموزشی استان هنوز تا آن زمان که بشود به‌طور گسترده دردی از این استان دوا کنند فاصله‌دارند.

وی یادآور شد: درست است ما از زمان طاغوت و بعدها در جنگ با صدام ظالم و داعش ملعون و … تا امروز به‌واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی از خیلی از توجه‌های سرمایه‌گذاران و غیره محروم‌تر بوده‌ایم؛ اما باید مراکز آموزشی تلاش خود را به سمت حل مشکلات و معضلات اقلیم خود ببرند.

حمایت استانداری در صورت نتیجه‌دادن فعالیت‌ها مراکز آموزش عالی در حل مشکلات و معظلات اقلیم خود

صحرایی بیان داشت: مراکز آموزش عالی استان باید هدفشان را حل مشکلات و معظلات اقلیم خود بگذارند و هر وقت آمار به ما نشان داد که کار و فعالیتتان نتیجه داده، استانداری همه‌جوره از شما چه ازنظر وام‌ها و چه تسهیلات و … حمایت می‌کنیم.

در این جلسه مسئولین مراکز آموزش عالی استان بابیان مسائل و مشکلات مراکز آموزش عالی استان و موانع پیشرفت رتبه‌ی این مراکز در مقالات کشوری و جهانی بیان کردند.

ازجمله‌ی این مسائل می‌توان به فقدان استقلال آکادمیک مراکز آموزشی عالی استان، سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها، کمبود بودجه، فقدان دانش مدیریت و کمبود نیروی اداری دانستند.

استان کرمانشاه 44 مرکز آموزشی را داراست و با ۸۴/۵ درصد باسوادی تنها 3 درصد از آمار باسوادی کشور پایین‌تر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار