سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: شهریورماه امسال میزان حوادث منجر به فوت در محور‌های جاده‌ای قم، درمقایسه با پارسال ۵۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 10 October 2023

به گزارش تابناک قم، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه کاهش چشمگیر حوادث منجر به فوت و جرح درسطح راه‌های استان، ازاین نظر حائز اهمیت است که درشهریورماه و افزایش چشمگیر سفرها، شاهد این امر بوده ایم افزود: طی شهریور ماه امسال درمقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، شاهد کاهش ۵۶ درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به جرح، درطول راه‌های استان قم بوده ایم.

وی گفت: به دلیل ترافیک سفر‌های ایام پایانی تابستان که غالبا شاهد پیک حوادث جاده‌ای دراین ماه هستیم، کاهش این درصد حوادث منجر به فوت وجرح، حاصل مجموعه اقداماتی است که توسط خادمان عرصه جاده صورت گرفته و ارزشمند و قابل تقدیر است.

محمد پور تیموری به عوامل اصلی در وقوع حوادث جاده‌ای اشاره کرد و گفت : با توجه به کارشناسی‌های دقیق به عمل آمده که حاصل ساعت‌ها بررسی میدانی و پایش سامانه‌های نظارت جاده‌ای است، غالب حوادث به وقوع پیوسته به دلیل خطای انسانی بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی بازه زمانی پیک تصادفات متعلق به ساعات بین طلوع و زوال آفتاب (سحرگاهان و مغرب) و عامل اصلی، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه کامل به جلو است.

پورتیموری اقدامات گسترده درصیانت و ارتقا ایمنی راه‌ها را درزمره فعالیت‌های مستمر این اداره کل درحوزه راهداری جهت کاهش حوادث جاده‌ای برشمرد و افزود: همچنین به منظورفراهم نمودن امکان اسکان موقت رانندگان و مسافران جهت استراحت، دردیگر حوزه‌های مسئولیتی این اداره کل، ده‌ها مسجد، نماز خانه و مجتمع خدماتی درطول راه‌ها احداث شده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درتوضیحی تکمیلی اضافه کرد: ازجمله اقدامات ارزنده و تاثیرگذاری که طی سنوات اخیر درطول راه‌های برونشهری اجرایی شده اند، طرح راه بخشنده است که درقالب پروژه‌های امانی اجرا و در کاهش شدت خسارات ناشی از خطای انسانی و نقص فنی خودرو نقش مهمی دارد.

پورتیموری اصلاح شیب شیروانی، احداث پارکینگ‌های اضطراری، اجرای خاکریز‌های حائل اجسام صلب و رفوژ و ... را درزمره طرح‌های راه بخشنده که به طور امانی صورت می‌گیرد، دانست و خاطر نشان کرد: تعریض قوس‌ها و دهانه پلها، اجرا ورفع افتادگی شانه‌های راه، حریم زنی، حذف گاردریلها، شستشوی علائم و ... ازدیگر اقداماتی است که به طور گسترده و درتمامی اوقات سال درطول راه‌های برونشهری عملیاتی می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار