کد خبر: ۱۱۳۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 08 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 16/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

نائب قهرمان ليگ جهاني کاراته مدال قهرمانی خود را به فرزند شهید اهدا کرد

سرباز انتظامی استان که در مسابقات ليگ جهاني کاراته موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شد، مدال قهرمانی خود را به فرزند یکی از شهدای امنیت تقدیم کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرباز وظیفه امیررضا برزویی از قهرمانان ملی کشور، با حضور در مسابقات ليگ جهاني کاراته که در شهر لاراناکاي کشور قبرس برگزار شد، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات شد .

این گزارش حاکی است، این قهرمان ورزشی استان در مراسمی که با حضور سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان، معاونت ها و روسای پلیس های تخصصی همراه بود مدال قهرمانی خود را به فرزند شهید والامقام " صادق تقوی" اهدا کرد .

این قهرمان ورزشی در این مراسم با بیان این که قهرمانان واقعی شهدا هستند، گفت: شهدای عزیز با ایثار و نثار خون خود امنیت را برای کشور عزیزمان رقم زدند تا در سایه آن ما جوانان این مرز و بوم بتوانیم به موفقیت های ورزشی و علمی دست پیدا کنیم .

سردار مفخمی نیز ضمن تبریک کسب موفقیت و اقدام ارزشمند این قهرمان ورزشی گفت: تمام پیشرفت های علمی، ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم به برکت ایثار و از خود گذشتگی جوانانی است که برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند .

وی از شهدا به عنوان قهرمانان واقعی جامعه یاد کرد و گفت: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی در میدان های نبرد با دشمن قهرمانانه جنگیدند تا ما امروز بتوانیم در آسایش و آرامش زندگی کنیم و کسب همه این موفقیت ها مرهون خون پاک آن عزیزان است .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که خانواده های معظم شهدا و جانبازان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، تصریح کرد: خانواده های شهدا و جانبازان الگوی صبر و استقامتند و باید همواره قدردان رشادت های این عزیزان باشیم .

شهید صادق تقوی 27 آباماه سال 1388 در درگیری با اشرار مسلح در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

"نام و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد"

---------------------------------

رد رشوه 60 میلیونی مامور کلانتری مرزن آباد

سرهنگ مسعود تقدیسی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران از رد رشوه 60میلیون ریالی مامور کلانتری 13 مرزن آباد چالوس، خبر داد.

سرهنگ "مسعود تقدیسی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: یکی از مهمترین اهداف بازرسی در صیانت از کارکنان، حفظ سازمان از هرگونه آسیب و ارتقاء روحیه، اقتدار، عزت ، منزلت و شخصیت در کارکنان است .

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات تشویقی برای کارکنان صحیح العمل و پاکدست تصریح کرد: به منظور نهادینه سازی فرهنگ امتناع از دریافت رشوه و ایجاد انگیزه خدمتی در کارکنان و همچنین ارتقاء صحت عمل آنان تدابیر پیشگیرانه فرماندهان، روسا و مدیران می تواند در جهت کاهش زمینه های ارتکاب و محدود کردن موقعیت های مجرمانه موثر باشد .

سرهنگ تقدیسی با اشاره به عملکرد صحیح مامور کلانتری 13 مرزن آباد چالوس اظهار داشت: گروهبانیکم "سهراب یخکشی" حین گشت زنی در حوزه ماموریتی به یک دستگاه خودرو دنا مشکوک و پس از بازرسی خودرو یک دستگاه کارتخوان و مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و ... کشف کرد که راننده برای فرار از هجازات مبلغ 60 میلیون ریال به سرکار یخکشی پیشنهاد رشوه داده که جهت سیر مراحل قانونی پرونده تشکیل و متهم نیز از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد .#

---------------------------------

کشف 20 میلیارد ریال ارز و طلای سرقتی

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 4 سارق و کشف 20 میلیارد ریالی اموال سرقتی با همکاری اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی استان گلستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی سرقت های متعدد منازل در شهرستان مرکز استان و شهرستان هاي غرب استان موضوع در دستور کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت .

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعلام پلیس آگاهی استان گلستان مبنی بر وقوع سرقت های مشابه در آن استان توسط سارقان در حرکت، ماموران اقدامات اطلاعاتی را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند .

سرهنگ قیصری در ادامه اظهار داشت: با همکاری اطلاعاتی پلیس آگاهی استان گلستان و بررسی های همه جانبه مخفیگاه متهمان که در قالب یک باند 4 نفره اقدام به سرقت منازل می کردند در شهرستان محمود آباد شناسایی و اقدام عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد .

وی، خاطرنشان

کرد: با اقدام به موقع تیم های عملیاتی از پلیس آگاهی استان مازندران، پلیس آگاهی استان گلستان و پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد متهمان که از طایفه فیوج و اهل و ساکن استان تهران بوده اند زمینگیر شدند .

سرهنگ قیصری از کشف مقادیر قابل توجهی ارز خارجی و طلاجات سرقتی مجموعا به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد ریال از متهمان خبر داد و گفت: در بازرسی های به عمل آمده از مخفیگاه این افراد تعدادی آلات و ادوات سرقت و سلاح سرد کشف شد .

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند با قدردانی از همکاری های اطلاعاتی و عملیاتی ماموران پلیس آگاهی استان گلستان، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت شناسایی و مشاهده افراد مشکوک و ناشناس در محدوده محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .#

---------------------------------

انهدام باند سارقان منزل و مغازه در ساری

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 3 سارق و مالخر حرفه ای و سابقه دار مغازه و کشف 14 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ "علی قیصری"در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در حوزه شهرستان ساری، موضوع پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با جمع آوری مستندات و بررسی اسناد و مدارک در صحنه های سرقت، اقدامات فنی و اطلاعاتی پی بردند: سارقین منازلی را در مناطقی که پایش تصویری ضعیف داشته شناسایی و سپس اقدام به سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: متهمان با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس، پس از شناسایی با دستور قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بررسی اموال مکشوفه مشخص شد، ارزش بخشی از اموال مکشوفه15میلیارد ریال می باشد و سارقان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ قیصری در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، درهای ورودی اماکن و منازل را از نوع کرکره های مشبک نصب نمایند و به مقاوم سازی اقدام نمایند و شب ها نیز روشنایی کافی در محوطه وجود داشته باشد و از سامانه های هوشمند مانند هشدارهای الکترونیک و ...استفاده گردد و در صورت حضور و تردد افراد مشکوک مراتب از طریق110به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

سارقان سیم برق با 51 فقره سرقت در سیمرغ

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگيري 2 سارق و کشف بیش از 51 فقره سرقت از جمله سرقت سیم کابل برق واماکن خصوصي و تجهیزات مخابراتی در اين شهرستان "سیمرغ" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار " سید موسی حسینی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي تشديد اقدامات پيشگيرانه، اجرايي کردن راهکارهاي قرارگاه مبارزه با سرقت و همچنين کنترل مجرمان، طرح مبارزه با سرقت در شهرستان سیمرغ اجرا شد.

جانشین انتظامی استان مازندران افزود: در نتيجه اجراي اين طرح با انجام اقدامات پليسي، بیش از 51 فقره سرقت اماکن خصوصي و سیم کابل برق و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان کشف و 2 سارق نيز دستگير شدند.

سردار حسینی با اشاره به اين که متهمان به مرجع قضائي معرفي شدند، از شهروندان خواست: هشدارهاي پليس در رابطه با پيشگيري از سرقت را جدي بگيرند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف اموال مسروقه در گلوگاه

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری 2 سارق منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "محمود کلوانی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت از منزلی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه 2سارق حرفه ای را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به سرقت از منازل شهروندان اعتراف کردند که ضمن کشف 4میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کلوانی با اشاره به اينکه برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس خصوصا در ساعات پاياني شب، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.#

---------------------------------

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار