معاون مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر:
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی استان بوشهر گفت: این مرکز دارای ظرفیت‎های مهمی در حوزه فناوری بوده به‌گونه‌‎ای که تاکنون 15 ایستگاه تحقیقاتی در استان بوشهر راه‌‎اندازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 17 October 2015
تابناک بوشهر: رحیم خادمی بعدازظهر دیروز در نشست با مسئولان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‎های مهمی در حوزه تحقیقات برخوردار است، اظهار داشت: علاوه بر دانشگاه‎ها، مراکز آموزشی، پارک‎های علم و فناوری، تجهیزات و امکانات تحقیقاتی در صنایع و تاسیسات انرژی استان بوشهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی استان بوشهر دارای امکانات و تجهیزات لازم پژوهشی است، گفت: این مرکز دارای 15 ایستگاه تحقیقاتی است که زمینه آموزش، پژوهش و تحقیقات در بخش‌های مختلف فراهم کرده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون طرح‎های مهمی در حوزه تحقیقات و پژوهش انجام می‎‌شود گفت: تاکنون بیش از 2 هزار طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات  و آموزشی کشاورزی استان بوشهر انجام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای نیروی انسانی توانمند در حوزه بخش کشاورزی است گفت: 3 هزار دانش آموخته بخش کشاورزی در استان بوشهر وجود دارد که اکنون جویای کار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح‎های تعدیل راندمان آب کشاورزی بیان کرد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان بوشهر کم‌آبی و خشکسالی است که اکنون با تدوین طرح نوین آبیاری در 20 هزار هکتار محصولات این حوزه با کم‎ترین مصرف آب افزایش می‌یابد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزشی کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این استان مستعد کشت و پرورش گیاهان دارویی است گفت: اکنون طرح‎های آزمایشی تولید گیاهان دارویی در استان اجرایی شده که با راه‎اندازی منطقه ویژه علم فناوری این محصولات می‎توان توسعه و زمینه اشتغال دانش آموختگان رشته کشاورزی را فراهم کرد.

خادمی با اشاره به اجرای کشت گیاهان شور پسند در استان بوشهر افزود: اکنون برای اجرای این طرح اراضی مورد نظر شناسایی و کشت گیاهان شور پسند که با آب دریا تغذیه می‎شوند در این استان انجام شده و نتایج مهمی در برداشته است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده استان بوشهر زمینه کشت جلبک دریایی با دانش فنی روز دارد که امید می‎رود این مهم در منطقه ویژه علم و فناوری محقق شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار