گوشت‌های وارداتی برای تثبیت بازار به فارس می‌آید .
کد خبر: ۱۱۳۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 06 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:با هدف تنظیم بازار گوشت قرمز و تعدیل و تثبیت قیمت این کالا، برنامه ریزی برای واردات گوشت گرم و منجمد به این استان انجام شده است.

صمد رنجبری با بیان اینکه توزیع گوشت گوسفندی و گوساله وارداتی به زودی در سراسر استان آغاز خواهد شد، بیان کرد: تقویت زنجیره تولید از دیگر اهداف واردات گوشت است .

این مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود با افزایش سیر صعودی واردات گوشت بازار این محصول به ثبات رسیده و با استمرار این روند شاهد تثبیت و نزول قیمت‌ها باشیم، افزود: عرضه گوشت‌های تنظیم بازار از دو هفته گذشته در برخی استان‌ها آغاز شده است.

رنجبری با اشاره به اینکه قیمت گوشت در روز‌های اخیر کاهش حدود ۳۰ هزار تومانی را تجربه کرده است که با افزایش حجم واردات، کاهش قیمت بیشتری را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: ایجاد توازن بین تولید و بازار مصرف از دیگر اهداف واردات گوشت قرمز است.

به گفته وی با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه‌های گذشته واردات این کالا برای کمک به معیشت مردم در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او در خصوص قیمت گوشت تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز نرخ مصوبی برای این کالا تعیین نشده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حجم قابل توجهی از واردات به شکل دام زنده و گوشت گرم و منجمد توسط بخش خصوصی و تعدادی از وارد کنندگان از کشور‌های مختلف از جمله هند، آفریقا، برزیل، استرالیا، ارمنستان و ازبکستان انجام می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: محدودیتی برای واردات گوشت گرم و منجمد وجود ندارد و بسته به میزان تقاضای مردم توزیع گوشت ادامه خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار