اخیرا رئیس جمهور در دیدار با برخی استانداران از جمله استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار تغییر فوری مدیران ضعیف و ناکارآمد شده بود. حال باید دید که تصمیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص تغییر مدیران می‌تواند شامل نوسازی با این عملکرد ضعیف و نا امید کننده در سال تحصیلی جدید شود ؟
کد خبر: ۱۱۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳ 04 October 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "سال گذشته یک سال طلایی برای اموزش و پرورش در بحث تامین تجهیزات و تاسیسات مدارس بود " این سخن یکی از مدیرران آموزش و پرورش ئر یکی از شهرستان‌های استان بود. اما در ادامه همین مدیر در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر وضعیت تامین تجهیزات در سال جاری می‌گوید که حتی یک ریال هم در سال جاری اعتبار خرید یا تامین تجهیزات نداشته ایم!
پیگیری‌های تابناک کهگیلویه و بویراحمد از برخی مدارس نشان می‌دهد که تقریبا همه مدارس سال جدید تحصیلی را بدون مشارکت و همکاری اداره کل نوسازی آغاز کرده اند و در شهرستانی مانند بویراحمد که نیاز به تجهیزات سالانه افزایش پیدا می‌کند تاکنون هیچ موردی از این تامین تجهیزات را نداشته است.
مسیر تامین این تجهیزات درخواست از طرف آموزش و پرورش و تامین از طرف اداره کل نوسازی است که گویا این اداره کل تاکنون نتوانسته درخواست‌های ارسالی ادارات آموزش و پرورش را پاسخ دهد!
در حال حاضر تنها مسیر تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز طرح شهید عجمیان است که در این طرح خود ادارات آموزش و پرورش با تعمیر میز و صندلی، عملا بخشی از نیاز‌های خود را برطرف می‌کنند که در همین مورد هم گویا تامین قطعات سالم برای تعمیر وسایل اسقاطی به درستی انجام نمی‌شود!

آیا مدیر کل نوسازی مدارس که سالانه خریدهای سنگین از برخی تولید کنندگان یا پخش کنندگان تجهیزات انجام می دهد ، هیچ اعتبار و آبرویی نزد این فروشندگان ندارد که حداقل بخش هایی از این نیازها را خریداری نموه تا احیانا اگر بحث نبود اعتبار مطرح است بعدا و پس از تامین اعتبار پرداخت کند ؟
مشکل فقط بحث تامین تجهیزات نیست، در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هر چند بحران فضای آموزشی بار‌ها از سوی مسئولین این شهرستان اعلام شده است، اما گویا در اداره کل نوسازی یا این بحران جدی گرفته نشده و یا اینکه برنامه‌ای برای رفع این بحران وجود ندارد!
لازم است مدیر کل نوسازی توضیح دهد که در سفر رئیس جمهور که گویا احداث ۱۶ مدرسه برای این شهرستان پیش بینی شده است به کجا رسید هر چند پیگیری‌های تابناک نشان می‌دهد که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است مگر اینکه اداره کل نوسازی اعلام کند که اطلاعات رسیده به تابناک اشتباه است و اقداماتی را آغاز کرده است!
واقعیت این است که در سال گذشته و پس از اعلام مدیر کل نوسازی مبنی بر بهره برداری صد روزه از یک مدرسه، بسیاری امیدوار به حل بخش زیادی از این مشکلات بودند، اما عملکرد امسال خلاف این ادعا را ثابت می‌کند و احساس می‌شود اداره کل نوسازی کاملا به محاق رفته و اصلا خبری از آن نیست.
حتی برخی اعتقاد دارند که اگر حمایت‌های استاندار از مدیریت حسینی نیک نبود، عملکرد فعلی وی بهترین دلیل برای تغییرش بود چرا که اداره کل نوسازی کاری بجز تامین فضا و تجهیزات آموزشی ندارد و اکنون هم که مهرماه به نیمه رسیده، هیچ خبری از نوسازی مدارسی نیست!
اخیرا رئیس جمهور در دیدار با برخی استانداران از جمله استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار تغییر فوری مدیران ضعیف و ناکارآمد شده بود. حال باید دید که تصمیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص تغییر مدیران می‌تواند شامل نوسازی با این عملکرد ضعیف و نا امید کننده در سال تحصیلی جدید شود و یا اینکه ملاحظات دیگری در کار خواهد بود و مدیر کل نوسازی همچنان بر صندلی مدیریت خواد نشست؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار