در حالی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد موظف است این دو حوزه را همزمان مورد توجه قرار دهد اما گویا «جوانان» در رویکرد مدیر جوان ورزش و جوانان یزد غریب است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 02 October 2023

خبرگزاری تابناک یزد – فرشاد براتی - ورزش و جوانان دو کلمه ای است که به درست یا اشتباه در نام یک اداره قرار گرفته و امور مربوط به این دو نهاد توسط یک اداره و مدیر و مجموعه پیگیری می‌شود.

با این وجود اما یکی از نکات بسیار مهم در ارتباط با نام و وظایفی که این سازمان برعهده دارد این است که ورزش در تمامی سالها بر جوانان غلبه داشته و برنامه‌های این نهاد عمدتا حول محور بخش اول نام این اداره کل و وزارت می‌چرخد.

در استان یزد اما این غربت بسیار بیشتر و گسترده تر است و به گونه ای که حتی در انتخاب مدیر هم در این بخش اجحاف شده و گویی غربت موضوع جوانان در این اداره کل نه تنها در رویکردهای کلی کشور است بلکه در نگاه مدیرکل هم به صورت ویژه موج می‌زند.

در طول سالهای قبل یکی از گلایه‌هایی که نسبت به عملکرد ورزش و جوانان استان یزد وجود داشت، مربوط به حوزه بانوان این اداره بود و همیشه بانوان استان از ضعف در این حوزه گلایه‌مند بودند اما گویی عملکرد ضعیف همیشه عاملی برای پیشرفت به حساب می‌آید و در ورزش و جوانان استان به جای جریمه عملکرد ضعیف، مسئول بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با حفظ سمت در دوره مدیرکل قبلی ورزش و جوانان یزد به عنوان سرپرست معاونت جوانان اداره هم منصوب شد و در دوره  مدیریت زهیر حاجی حسینی هم هیچ تغییری در این حوزه صورت نگرفت و همچنان دهقان نه تنها به عنوان مسئول بانوان این اداره کل فعالیت می‌کند بلکه سرپرستی معاونت جوانان را هم برعهده دارد.

حال سوال اینجاست که مدیریتی که در یک سمت عملکرد ضعیفی داشته چگونه می‌تواند دو مسئولیت مهم که هر یک نیاز به برنامه ریزی گسترده دارد را مدیریت کند؛ سوالی که پاسخ آن کاملا مشخص است و آزاده دهقان در طول زمانی که تصدی این دو پست را با همدیگر دارد عملکردی غیرقابل قبول از خود به جای گذاشته است.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این موضوع باید به آن توجه شود این است که تقدیر صورت گرفته از معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان هم به واسطه عملکرد سال 1401 و پیش از آن و قبل از دوره مدیریت دهقان در این حوزه بود.

این بی توجهی در حالی است که زهیر حاجی حسینی در نشست خبری با خبرنگاران یزد بر خلاف رویکرد عملی خود گفت: به واسطه تجربه و فعالیتی که در حوزه جوانان داشتم این بخش برای ما از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و در این دوره ورزش و جوانان برای آن برنامه بسیار جدی دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار