مدیر ستاد مردمی دیه استان اصفهان گفت: در نیمه نخست سال امسال زمینه آزادی نزدیک به ۴۰۰ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات غیرعمد با حمایت این ستاد در استان فراهم شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 30 September 2023

اسدالله‌ گرجی‌زاده افزود: در قالب مشارکت خیران در آیین‌های گلریزان و یا مراجعه های حضوری به نمایندگی این نهاد حمایتی در استان، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه تعداد ۳۸۶ زندانی مرد و ۹ محکوم مالی زن، ‌با رقم بدهی بالغ بر چهار هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافتند.

وی اظهار داشت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها شاکیان و طلبکاران خصوصی با همراهی خود، ضمن صرف‌نظر از رقمی معادل ۹۸۲ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال، بیشترین نقش را در راستای آزادی این بدهکاران غیربزهکار داشتند.

مدیر ستاد مردمی دیه اصفهان افزود: در کنار این همدلی نباید از معاضدت قاضی های دغدغه‌مند در قبولی دادخواست‌های «اعسار» و یا «تعدیل اقساط» چشم‌پوشی کرد، زیرا از این طریق نیز رقمی معادل ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال با تعیین قسط‌بندی متناسب با شرایط اقتصادی جامعه، درصد قابل توجهی از اصل دیون مورد مطالبه کسر شد.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری میزان بدهی زندانیان مساعدت شده نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته گفت: با وجود سنگین شدن تعهدات حقوقی پرونده بدهکاران مالی، گروه‌های صلح و سازش و معتمدان استانی تلاش فراوانی داشتند تا در تسویه بدهی برخی زندانیان معسر از حداکثر ظرفیت «اخذ گذشت رضایتمندانه» و «نقدینگی خانواده»‌ این محبوسان بهره جسته و با لحاظ شرایط پیش‌آمده عامل آزادی حداکثری دربندان دردمند تحت حمایت ستاد دیه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار