مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: این سطح از هشدار به معنی بارش‌های رگباری نقطه‌ای، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما است.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 26 September 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا رحمان‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد و اظهار کرد: این هشدار برای بازه زمانی بعد از ظهر روز دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به نفوذ سامانه بارشی به استان اشاره و تصریح کرد: این سامانه بارش‌های رگباری نقطه‌ای و رعد و برق را موجب شده و وزش باد نسبتا شدید هم روی خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه همه نقاط استان تحت تاثیر سامانه بارشی در راه خواهند بود، افزود: آبگرفتگی موقت معابر، احتمال سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها و خطر اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده برای این وضعیت جوی است.
رحمن‌نیا تصریح کرد: پرهیز از اتراق در مسیر رودخانه‌ها و اجتناب عبور از مسیل رودخانه‌های خشک و همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات در زمان فعالیت سامانه از جمله توصیه‌های کارشناسان برای این وضعیت جوی است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه علاوه بر عبور موج ضعیفی از منطقه طی امروز و فردا که افزایش پوشش ابر و بارش باران را هم در برخی از نقاط موجب خواهد شد، ادامه داد: دمای هوا در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش نسبی می‌یابد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: در روز‌های پنجشنبه و جمعه دمای هوا، مجددا افزایش می‌یابد.
وی افزود: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته ابهر با ۷.۸ درجه سلسیوس خنکترین و ماهنشان با ۳۲ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار