به گفته مسئول امور ورزش بانوان استان کرمانشاه، براساس طرح تحقیقاتی صورت گرفته، بیش از ۹۰ درصد از بانوان شاغل کرمانشاه به دلیل کم تحرکی و الگوهای حرکتی اشتباه دچار ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 25 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا نرگس یوسفی، امروز(سوم مهر) در جمع خبرنگاران، بااشاره به شیوع کم تحرکی در بین بانوان شاغل کرمانشاه، اظهار کرد: حدود ۱۶ سال پیش به منظور ایجاد تحرک در بین بانوان شاغل استان طرحی را به استانداری ارئه کردیم تا طی آن ورزش صبحگاهی برای این قشر اجرایی شود. 

وی ادامه داد: این طرح در آن زمان با حمایت های استانداری مصوب و در اکثر دستگاه های اجرایی استان به مرحله اجرا درآمد. 

مسئول امور ورزش بانوان استان اضافه کرد: متاسفانه در دوره های بعدی با تغییر استانداران و مدیران مختلف علیرغم نامه نگاری و پیگیری های انجام شده، این طرح عملا فراموش شد. 

وی از پیگیری های مجدد برای راه اندازی این طرح خبر داد و گفت: در این رابطه با مدیرکل امور بانوان استانداری جلسات و مکاتباتی داشته ایم و قرار است طرح ورزش صبحگاهی بانوان شاغل دوباره اجرایی شود. 

یوسفی خاطرنشان کرد: طبق این طرح بانوان شاغل هر روز صبح در یک زمان مشخص در فضای ورزشی دستگاه ذیربط خود یا فضاهای ورزشی نزدیک و در دسترس ورزش خواهند کرد. 

وی با تاکید براینکه وضعیت تحرک در بین بانوان شاغل مناسب نیست، عنوان کرد: طبق طرح قامت سنجی که طی چندسال اخیر برای بانوان شاغل در سه دستگاه اجرایی کرده ایم، اکثر بانوان شاغل به دلیل کم تحرکی  دچار ناهنجاری اسکلتی زیادی هستند. 

مسئول امور ورزش بانوان استان ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۹۰ درصد بانوان شاغل ما دچار مشکلات ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی هستند که آمار بسیار بالایی هست، لذا باید ورزش را در بین آنها توسعه دهیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار