در دیدار با وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
استاندار مازندران از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد، تا در دولت سیزدهم به منظور کاهش ترافیک جاده‌ای راه ریلی شرق به غرب مازندران توسعه یابد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 21 September 2023

به گزارش تابناک مازندران از سامانه استانداری مازندران ، استاندار مازندران از وزیر راه و شهرسازی خواستار توسعه راه ریلی شرق به غرب استان در دولت سیزدهم به منظور کاهش ترافیک جاده‌ای شد.

سید محمود حسینی در جلسه شورای مسکن که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس موجب شد تا ملت ایران در دنیا شناخته و اقتدار آنان در جهان محرز شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به اهمیت مازندران به عنوان مرکز ثقل کریدور شمال جنوب به عنوان استان مهم در کشور تلقی می‌شود، افزود: بندر امیر آباد یکی از بنادر استراتژیک مازندران در فعال کردن کریدور شمال جنوب است.

استاندار مازندران به ارتباط دریای مازندران به ولگا و دریای بالتیک اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت موجب افزایش گردشگر دریایی در مازندران می‌شود.

این مسئول توجه به محور گردشگری ساحلی در مازندران را یکی از ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: مازندران دارای چهار محور ارتباطی هراز، کندوان، فیروزکوه و کیاسر است که در حمل و نقل جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد.

حسینی پور افزود: در سال ۲۱ درصد جمعیت کشور را در سفر به مازندران دارند که این استان به ایران کوچک همانند است.

وی به افزایش سفرهای در تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: در مازندران شاهد ترافیک ۱۰ ساعته هستیم که مسائل متعددی را در این حوزه داریم که باید بصورت مبسوط به آن پرداخته شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان دارای سه فرودگاه است که فرودگاه ساری و رامسر بین المللی است و نوشهر پروازهای داخلی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال ۴۸ پرواز به عراق داشتیم.

این مسئول به راه ریلی مازندران پرداخت و گفت: این راه ظرفیتی برای توسعه تعاملات بین المللی و اتصال به استانهای کشور است.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد، تا در دولت سیزدهم به منظور کاهش ترافیک جاده‌ای راه ریلی شرق به غرب مازندران توسعه یابد.

حسینی پور به پروژه‌های نیمه تمام راه‌ها در استان مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی در مازندران هستند که عمر بیش از ۲۷ ساله دارند(پل اروست در چهاردانگه شهرستان ساری) که با اقدام جهادی مسئولان استانی در دولت سیزدهم طی چند ماه به‌رغم نداشتن اعتبار مصوب برای آن پروژه در شهرستان ساری به بهره برداری رسید. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار