مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از تولید بیش از ۸.۵ میلیون اثر فرهنگی، هنری، علمی و رسانه‌ای با موضوع امام رضا (ع) در ۲۰ سال برگزاری جشنواره و همایش‌های امام رضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 20 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) امروز (۲۸ شهریور) در کرمانشاه در نشستی خبری با اشاره به شروع برگزاری جشنواره و همایش‌های امام رضا (ع) از سال ۱۳۸۱ گفت : این جشنواره‌ها و همایش‌ها در ابتدا زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان برگزار شد، اما از سال ۱۳۹۱ با راه اندازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزاری آن‌ها به این بنیاد واگذار شد.

وی افزود: امسال بیستمین دوره برگزاری این همایش‌های علمی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کشور برگزار شد و ۲۰ استان ۲۰ همایش و جشنواره را برگزار کردند.

سعیدی زاده گفت: در مجموع سالانه ۱۶ جشنواره فرهنگی و هنری و چهار همایش علمی با موضوع امام (ع) در ۲۰ استان کشور برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: درسال جاری تاکنون ۱۵ جشنواره برگزار شده و تنها جشنواره گرافیک استان قم به همراه چهار همایش علمی در استان‌های کرمانشاه، اردبیل، مرکزی و ایلام باقی مانده که تا پایان مهرماه برگزار می‌شود.

سعیدی زاده از ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به چهار همایش علمی امام رضا (ع) خبر داد و افزود: هنوز فرصت ارسال آثار به این همایش‌ها باقی است.

وی با اشاره به ارتقا گرید علمی این همایش گفت: در حال حاضر مجوز ISC را برای این همایش اخذ کرده ایم که در ارتقا علمی شرکت کنندگان در همایش‌ها موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تولید ۸.۵ میلیون اثر فرهنگی، هنری، علمی و رسانه‌ای با موضوع امام رضا (ع) طی ۲۰ سال برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های ما انباشت آثار است.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ رضوی است، بنابراین باید بتوانیم بازتاب این آثار را در سطح جامعه داشته باشیم.

سعیدی زاده از تشکیل بانک اطلاعاتی این آثار خبر داد و افزود: برنامه داریم سال آینده در روز میلاد امام رضا (ع) فاز اول این بانک اطلاعاتی را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با تشکیل این بانک، دسترسی عموم به این آثار امکان پذیر می‌شود.

سعیدی زاده در خصوص تولید فیلم و سریال با موضوع امام رضا (ع) هم گفت: امسال رایزنی‌هایی در این زمینه انجام داده ایم تا بتوانیم در جشنواره فیلم فجر سال آینده یک فیلم با موضوع امام رضا (ع) داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) این فیلم در ژانر اجتماعی خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار