قائم مقام اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت: جشنواره شکوفا با فعالیت های هفت گانه با جذب جوانان در فضای مجازی در صدد نهادینه کردن شهر الکترونیک و شهروندان کارآمد است.
کد خبر: ۱۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵ 07 March 2015
به گزارش ایرنا، غلامحسین غنی در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره شکوفا برنامه نویسی موبایل، طراحان گرافیک، رباتیک، وبلاگ نویسی، توسعه مهارت های رایانه ای، رسانه های دیجیتال و توسعه بازیهای رایانه ای را به عنوان محورهای هفت گانه این جشنواره برشمرد.

وی افزود: مجموعه جشنواره شکوفا با هدف اعتلای شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات با برنامه ریزی و فعالیت های مقدماتی سال 91 برنامه های خود را آغاز کرد.

غنی با بیان اینکه بیش از 2600 کانون محله ای در حوزه فناوری اطلاعات در هفت موضوع تشکیل شده است خاطرنشان کرد: بیش از 780هزار نفر از شهروندان تهرانی در کانون های شکوفا ثبت نام کرده اند.

وی مشارکت شهروندان در تمامی عرصه های جشنواره شکوفا را مورد اشاره قرار داد و گفت: شش هزار و 800 نفر در وبلاگ نویسی، چهار هزار و 500 نفر در برنامه نویسی موبایل، 180 هزار نفر در بازیهای رایانه ای، چهار هزار و 700 نفر در رسانه های دیجیتال و 10 هزار نفر در بخش توسعه مهارتهای رایانه ای شرکت کرده اند.

قائم مقام اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران راه اندازی سامانه دین و اندیشه به منظور تقویت مبانی فکری نسل جدید، توسعه و راه اندازی سامانه های مشاوره سلامت به خانواده های تهرانی، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در ساب پرتالهای محلات شهر تهران و تولید محصولات جذاب و سالم منطبق با نیازهای امروزی شهروندان را به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.

غنی با اشاره به اینکه جشنواره شکوفا علاوه بر توسعه ابزارهای اجرایی به محتوا نیز می پردازد تصریح کرد: بر همین اساس محورهای کانون های هفت گانه از 53 به 92 محور افزایش یافته است.

**طرح معاونت اجتماعی فرهنگی مجازی شهرداری در حال اجراست

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: طرح معاونت اجتماعی فرهنگی مجازی شهرداری تهران در حال اجراست و با این کار شاهد تحول بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

حجت الاسلام میثم امرودی نیز در این آیین با اشاره به اینکه در حال حاضر محله فراتر از جغرافیایی است که تعریف می شود افزود: در فضای معاونت فرهنگی اجتماعی مجازی این بستر فراهم می شود که افراد عضو شورایاری مجازی محله خود باشند.

وی با بیان اینکه امروز تغییراتی که در جهان اتفاق می افتد دارای چهار ویژگی سرعت، قدرت، تنوع و مقاومت نکردن در برابر تغییرات است گفت: در شرایط کنونی سرعت تغییرات افزایش یافته، ضمن اینکه تنوع آنها نیز به قدری زیاد شده که نمی توان متغیرها را با هم سنجید.

امرودی افزود: در گذشته مردم یک جامعه در برابر تغییرات مقاومت می کردند اما امروز نه تتها در برابر تغییرات مقاومتی از خود نشان نمی دهند بلکه برای اقتباس تغییرات تحقیق می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه اگر جلوتر از تغییرات حرکت نکنیم در برابر تغییرات منفعل خواهیم بود خاطرنشان کرد: در صورتی که اصل مدیریت تغییرات را بپذیریم آنگاه ورود به فضای مجازی تنها فراغت نبوده بلکه یک فرصت است.

امرودی تاکید کرد: تکنولوژی، ماهواره و اینترنت به خودی خود بد نیست بلکه محتوای آنها مهم است.

وی با بیان اینکه جشنواره شکوفا تلاش می کند تمامی تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه را مدیریت کند گفت: اختتامیه جشنواره شکوفا آغاز تحول و حرکتی جدید است.

وی یادآور شد: جشنواره شکوفا تلاش می کند شهروندان را به افرادی تبدیل کند که 2 روز از زندگیشان مثل هم نباشد و هر روز یک تجربه جدید داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار