شهرستان بویراحمد در آستانه آغاز سال تحصیلی
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد : در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با دو مشکل بزرگ روبرو هستیم یکی بحران فضای آموزشی و دیگری حمل و نقل دانش آموزی
کد خبر: ۱۱۲۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 18 September 2023

کورش دلشاد در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد به آغاز شروع تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در این شهرستان خصوصا شهر یاسوج آموزش و پرورش با توجه به تعداد بالای جمعیت دانش آموزی و ورود سالانه دانش آموزان جدید، مشکلات متعددی وجود دارد که انتظار داریم همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
دبیر شورای آموزش و پرورش بویراحمد ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با دو مشکل بزرگ روبرو هستیم یکی بحران فضای آموزشی و دیگری حمل و نقل دانش آموزی که متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت مناسب با وجود برگزاری جلسات متعدد در خصوص حمل و نقل دانش آموزی نتوانسته ایم به نتیجه مطلوب و سازنده دست پیدا کنیم.
وی گفت: ما در مقابل دانش آموزان و اولیای آن‌ها مسئول هستیم بنابراین در تایید صلاحیت رانندگان سریس مدارس لازم است که دقت لازم صورت گیرد؛ بنابراین نمی‌توانیم دانش آموز را به راننده بی مسئولیت بسپاریم.
دلشاد افزود: شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که می‌تواند بیشترین همکاری و کمک را به آموزش و پرورش ارائه دهد. هر چند شهرداری یاسوج پای کار است، اما در خصوص شاداب سازی مدارس نیازمند همکاری بیشتر هستیم.
وی در خصوص مشکل فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به لزوم رعایت عدالت، گفت: یک انتقاد جدی بر عملکرد مدرسه سازی در گذشته وجود دارد چرا که در برخی روستا‌ها مدارس بزرگ و مجهزی احداث شده است که دانش آموزی نه در همان موقع و نه در آینده برای آن موجود نیست در حالی که در شهر یاسوج و حومه به شدت نیازمند احداث اینگونه مدارس هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، افزود: هم اکنون در این شهرستان ۵۴ مدرسه کانکسی داریم و در خصوص بحران فضای آموزشی هم ۱۵ پروژه را در سفر دوم دولت پیشنهاد داده ایم که اگر این مدارس تصویب و احداث شوند می‌توان گفت بر بحران فضا غلبه کرده ایم.
دلشاد به کمبود تجهیزات خصوصا میز و صندلی اشاره کرد و توضیح داد: در طرح شهید عجمیان برای تعمیر میز و نیمکت دانش آموزی ما با تمام ظرفیت امکان تعمیر ۱ هزار میز و نیمکت را داریم این در حالی است که فقط ۳ هزار دانش آموز جدید تحصیل خود را شروع می‌کنند و حداقل ۳ هزار هم انتقالی از دیگر مناطق به این شهرستان را داریم.
دلشاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه مردم و جامعه است گفت: در بحث فرهنگ سازی دانش آموزان فقط ۴ ساعت در اختیار معلم هستند و ۲۰ ساعت دیگر در اختیار خانواده و جامعه هستند بنابراین لازم است اولیاء دانش آموزان و همه دستگاه‌های حاکمیتی به کمک آموزش و پرورش بیایند.
دلشاد بیان نمود: برای شروع سال تحصیلی جدید سازماندهی نیرو‌های آموزشی هر سه مقطع تحصیلی پایان پذیرفته و شاداب سازی مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام میگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار